ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آیا ماهی قرمز ناقل کروناست؟

  • کد خبر: ۲۰۳۷۷
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
آیا ماهی قرمز ناقل کروناست؟
یک دامپزشک گفت: زیرخانواده‌ای از کرونا ویروس‌ها در مدفوع ماهی‌های زینتی از جمله ماهی قرمز دیده شده است، اما تاکنون هیچگونه گزارش علمی مبنی بر اینکه این ماهی‌ها می‌توانند ناقل کروناویروس جدید (کووید ۱۹) باشند، منتشر نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیمان محمدزاده افزود: تصور بیشتر افراد جامعه این است که ماهی قرمزها از کشور چین وارد می‌شوند درحالی که این تصور اشتباهی است. طی سالیان دور ماهی قرمزها برای اولین بار از مبدا چین وارد کشور ما شدند اما این نوع از ماهی‌ها در حال حاضر کاملا در داخل کشور پرورش می‌یابند.

 

محمدزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر منشا ورود این ماهی‌ها به ایران کشور چین نیست، تصریح کرد: در کشور ما سالانه ۷۰ میلیون ماهی قرمز تولید می‌شود.

 

این دامپزشک در ادامه درباره اینکه آیا ماهی قرمزها می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند، توضیح داد: خانواده کروناویروس‌ها خانواده بزرگی هستند و یکی از  زیر خانواده‌های آن تورو ویروس (toro virinae) است. در این زیر خانواده کروناویروس‌ها، بافینی ویروس‌ها ( bafini virus) وجود دارند که در مدفوع ماهی‌‍‌های زینتی از جمله ماهی قرمزها مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه زیر خانواده‌ای از کروناویروس‌ها در ماهی قرمزها دیده شده است اما تاکنون هیچ گزارشی علمی مبنی بر اینکه ماهی‌های زینتی از جمله ماهی قرمزها می‌توانند میزبان کروناویروس جدید( کووید ۱۹) باشند، منتشر نشده است.

 

محمدزاده با تاکید بر اینکه برای احتیاط مردم تا جایی که امکان دارد از خرید ماهی قرمز خودداری کنند، تصریح کرد: در حال حاضر توصیه وزارت بهداشت قرنطینه خانگی است و بهتر است که عموم افراد برای خریدهای نوروزی از جمله ماهی قرمز از خانه خود خارج نشوند.

 

این دامپزشک در پایان تاکید کرد که چنانچه افراد با ماهی قرمز تماس فیزیکی داشتند بلافاصله دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه بشویند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->