اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی هفته آینده (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است
سرخط خبرها

تفاوت قیمت مسکن آماده و مسکن خام چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۰۴۵۶۷
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
تفاوت قیمت مسکن آماده و مسکن خام چقدر است؟
کلیدنخورده‌ها در بازار مسکن تهران به شکل عجیبی، در حال عرضه –فروش هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، فایل‌هایی تحت عنوان «کلیدنخورده خام» در مناطق مختلفی از تهران –پایین‌شهر و مناطق متوسط- در حال حاضر به چشم متقاضیان می‌آید که اختلاف‌قیمت بین آن‌ها و تازه‌ساز مشابه، اما «تکمیل‌شده»، ارقام قابل توجهی است. این اختلاف از ۱۰۰میلیون تا ۷۰۰میلیون تومان –بسته به منطقه- است. سه علت این شیوع که یکی از آن‌ها به سمت تقاضا مربوط می‌شود، بررسی شد.

زمستان امسال، شکل فروش بخش قابل‌توجهی از واحد‌های مسکونی نوساز و کلیدنخورده به طور محسوس در تهران تغییر کرده است. در بازار آنلاین فروش مسکن، در متن آگهی فروش تعداد قابل‌توجهی از فایل‌های نوساز و کلیدنخورده اعلام شده واحد به صورت «خام» به خریدار عرضه می‌شود. فروش «نوساز خام» یا ناقص فروشی واحد‌های کلیدنخورده اگرچه در سال‌های قبل نیز در بازار مسکن تهران و سایر شهر‌ها وجود داشت، اما هم اکنون بنا بر سه علت مهم به میزان محسوسی افزایش یافته است.

خام‌فروشی در کدام مناطق؟

خام‌فروشی واحد نوساز و کلیدنخورده هم اکنون تقریبا در همه مناطق شهر تهران از شمال تا جنوب شهر وجود دارد، اما تعداد این فایل‌ها در مناطق جنوبی‌تر بیش از مناطق بالاتر است. برآورد‌ها نشان می‌دهد، بسته به جانمایی نوساز‌هایی که به صورت خام به بازار مسکن عرضه شده اند (اینکه در چه محله و منطقه‌ای واقع شده اند)، قیمت پیشنهادی برای فروش این واحد‌ها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، کمتر از واحد نوساز تکمیل و برخوردار از همه نصبیات و تجهیزات داخلی (یعنی واحد مسکونی کلیدنخورده آماده مصرف) است.

عمده فایل‌هایی که این روز‌ها با عنوان آپارتمان کلیدنخورده خام به بازار فروش عرضه شده اند واحد‌هایی هستند که در اصطلاح فاقد نصبیات وتجهیزات داخلی هستند. به طور عمده این واحد‌ها فاقد کابینت، سینک ظرفشویی و دستشویی، شیرآلات، در برخی موارد درب‌های داخل واحد (درب اتاق و سرویس ها) و... هستند. در برخی نیز نصب پکیج و رادیاتور به عهده خریدار گذاشته شده است.

واحد‌های مسکونی نوساز خام این روز‌ها در مناطق جنوبی‌تر تهران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، مناطق متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق متوسط رو به بالا بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با واحد نوساز تکمیل اختلاف قیمت دارند.
آن طور که فعالان بازار مسکن شهر تهران به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کردند این موضوع بیشتر در مناطق ارزان‌تر شهر تهران و محلات جنوبی‌تر می‌تواند احتمال جذاب سازی قیمتی برای تقاضا را ایجاد کند. چرا که در مناطق متوسط و متوسط رو به بالا به دلیل اینکه هزینه‌ای که از بابت عدم‌برخورداری واحد از نصبیات داخلی از قیمت کل آپارتمان نوساز کسر می‌شود نسبت کمی از کل قیمت را شامل می‌شود، چندان نمی‌تواند عامل ایجاد انگیزه خرید در متقاضیان باشد. در محله‌های متوسط و متوسط رو به بالا، تامین سلیقه مشتری به واسطه خرید آپارتمان خام و تجهیز واحد متناسب با سلیقه خریدار، می‌تواند عامل اصلی باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->