تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک های قم از دوم مرداد + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟
سرخط خبرها

بارش‌ها کم‌بارشی را جبران نمی‌کند

  • کد خبر: ۲۰۵۴۶۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بارش‌ها کم‌بارشی را جبران نمی‌کند
مدیرکل اداره هواشناسی تهران گفت: کماکان اهمیت مدیریت منابع آبی و صرفه‌جویی وجود دارد چراکه میزان بارش‌های انباشت شده کاهش یافته است و این بارش‌ها نمی‌توانند کم‌بارشی‌ها را جبران کند.

به گزارش شهرآرانیوز، طی روز جاری اخباری با اشاره بر اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر یخبندان در تهران طی روز سه‌شنبه منتشر شده بود که به گفته مازیار غلامی - مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران - لزوم مطالعه دقیق هشدار‌ها در سایت هواشناسی تهران وجود دارد تا مردم به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند.

مازیار غلامی در این خصوص اظهار کرد: کاهش دما ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد مربوط به روز‌های پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ دی) به‌ویژه برای روز‌های جمعه و شنبه است که یک روند تدریجی نیز دارد. در هشدار‌های صادر شده نیز بازه زمانی روند کاهش دما به‌طور دقیق ذکر شده است و باید این هشدار‌ها دقیق مطالعه شوند و تمام قسمت‌های هشدار مورد توجه واقع شود و استناد شهروندان نیز به داده‌های هواشناسی تهران باشد.

وی ادامه داد: از امشب بارش‌ها در تهران آغاز می‌شود و بیشتر در ارتفاعات شاهد این بارندگی‌ها خواهیم بود، اما از عصر پنجشنبه تا جمعه بارندگی‌ها می‌تواند شدت بیشتری داشته باشد. این بارندگی‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف و در پایین‌دست به‌صورت باران است. در بخش‌های شمالی شهر تهران به‌خصوص مناطق یک و ۲ بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران افزود: طی روز‌های پنجشنبه تا شنبه بارش باران و برف، وزش باد شدید و خیلی شدید، مه گرفتگی، کاهش دید در مناطق کوهستانی، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی زمین به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم حتما برای سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی تجهیزاتی همچون زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند. این مسئله بسیار مهم است که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه مخاطره کولاک و ریزش بهمن وجود دارد و اصلا شرایط برای کوهنوردی مساعد است همچنین به دلیل وزش باد شدید و خیلی شدید احتمال سقوط درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد بنابراین از پارک کردن خودرو‌های خود زیر درختان و ساختمان‌ها حتما خودداری کنند.

غلامی در پایان با تاکید بر اینکه این بارش‌ها هیچ تاثیری در بهتر شدن شرایط کم‌بارشی و کم‌آبی ندارد، گفت: کماکان اهمیت مدیریت منابع آبی و صرفه‌جویی وجود دارد چراکه میزان بارش‌های انباشت شده کاهش یافته است و این بارش‌ها نمی‌توانند کم‌بارشی‌ها را جبران کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->