ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مصوبه افزایش سن بازنشستگی احتمالا از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۵۶۳۷
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
مصوبه افزایش سن بازنشستگی احتمالا از سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود
سرپرست دبیرخانه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز محمدصادق غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه آمده، مجلس آن را مصوب کرده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این موضوع است.

وی با اشاره به متناسب‌سازی و سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه گفت: در خصوص این مسائل اختلاف نظر بین ذینفعان مانند بیمه‌شدگان، کارفرمایان، صندوق‌ها، دولت و … وجود دارد و تلاش می‌شود که قانون با کیفیت و با اجماع حداکثری اجرا شود و به نظر می‌رسد که اول ۱۴۰۳ همزمان با اجرای برنامه هفتم توسعه مسئله افزایش سن بازنشستگی اجرا شود البته این مسئله و نهایی شدن آن به بررسی‌های شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت وابسته است و با افزایش سن بازنشستگی افزایش نرخ حق بیمه نخواهیم داشت و ثابت خواهد ماند.

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در صورتی که افراد بر اساس مصوبه مجلس ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه کاری داشته باشند افزایشی برای موضوع سن بازنشستگی نخواهند داشت، ولی افراد با ۱۵ سال سابقه ۵ سال حداکثر به سن بازنشستگی آن‌ها افزوده خواهد شد.

غلامی در ادامه به ادغام صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: در کشور‌هایی از جمله ترکیه ۳ صندوق بازنشستگی بیشتر فعالیت ندارد، ولی در کشور ما حدود ۱۸ صندوق بازنشستگی فعال است که اغلب آن‌ها ناترازی مالی دارند. البته این مسئله به معنای ورشکستگی نیست بلکه بدان معنا بوده که تعهدات به اعضا نسبت به ورودی منابع ناتراز است و ادغام صندوق‌های بازنشستگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است هرچند که این کار سختی است.

وی در خصوص بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اختلاف نظری بین دولت و تأمین اجتماعی در این زمینه وجود دارد و به نظر می‌رسد بیش از ۷۰۰ هزار میزان بدهی دولت به تأمین اجتماعی باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->