نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

خودداری ایتالیا، فرانسه و اسپانیا از حمله به یمن

  • کد خبر: ۲۰۵۷۷۵
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
خودداری ایتالیا، فرانسه و اسپانیا از حمله به یمن
در پی حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اختلاف نظر‌ها در غرب بر سر نحوه برخورد با این کشور بالا گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری گزارش دادند ایتالیا و فرانسه پس از اسپانیا نه تنها از مشارکت در حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن خودداری کردند بلکه حتی بیانیه‌ای را که توسط ۱۰ کشور در توجیه این حمله منتشر شد را هم امضا نکردند.

در پی حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اختلاف نظر‌ها در غرب بر سر نحوه برخورد با این کشور بالا گرفته است.

مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کردند که هلند، استرالیا، کانادا و بحرین از این عملیات پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی کردند.

به نوشته یو اس نیوز، علاوه بر این، آلمان، دانمارک، نیوزیلند و کره جنوبی بیانیه مشترکی را در حمایت از حملات آمریکا و انگلیس با این ۶ کشور امضا کردند، اما ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نه‌تن‌ها از مشارکت در حمله به یمن پرهیز کردند بلکه از امضای این بیانیه مشترک نیز خودداری کردند.

یک منبع در دفتر جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا گفت که ایتالیا از امضای این بیانیه خودداری کرده و در نتیجه از این کشور خواسته نشده است در حمله به مواضع ارتش ملی یمن شرکت کند.

این در حالی است که یک منبع دولتی ایتالیا اعلام کرد که از رم خواسته شده بود که در این حمله شرکت کند، اما رم به ۲ دلیل این درخواست را نپذیرفت.

وی افزود: اولین دلیل این بود که هر گونه دخالت ایتالیا در این حمله نیاز به تصویب پارلمان این کشور داشت که زمان می‌برد و دلیل دوم اینکه هدف رم آرام کردن اوضاع در دریای سرخ است و به دنبال دامن زدن به تنش در این منطقه نیست.

یک مقام فرانسوی نیز که نخواست نامش فاش شود، گفت که پاریس می‌ترسد با پیوستن به حملات تحت رهبری ایالات متحده، هر گونه اهرمی را که در مذاکرات برای کاهش تنش بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در اختیار داشت از دست بدهد چرا که فرانسه در هفته‌های اخیر بیشتر دیپلماسی خود را بر اجتناب از تشدید تنش در لبنان متمرکز کرده است.

این مقام افزود: اگرچه وزارت خارجه فرانسه پیشتر با اعلام حمایت ضمنی احتمالی از اقدام ایالات متحده، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که یمن مسئولیت تشدید تنش در دریای سرخ را بر عهده دارد، اما پاریس معتقد نیست که حمله آمریکا و لندن به یمن می‌تواند دفاع مشروع تلقی شود.

به گزارش ایرنا، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا نیز روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: اسپانیا به خاطر تعهدی که به حفظ صلح و (حل مسائل) از طریق گفتگو دارد در دریای سرخ اقدام نظامی نخواهد کرد.

وی گفت: هر کشوری که در دریای سرخ اقدام نظامی انجام دهد باید دلیل این اقدام را تشریح کند.

آمریکا و انگلیس با پشتیبانی استرالیا، بحرین، کانادا و هلند پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا)، حمله به یمن را آغاز کردند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

این تجاوز به یمن واکنش‌های زیادی را در پی داشته است و یمنی‌ها در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها آمده و با محکوم کردن این اقدام، علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار سر دادند.

شبکه العربی قطر نیز گزارش داد که آمریکایی‌ها هم در شهر نیویورک به خیابان‌ها آمدند و حمله نیرو‌های آمریکایی به یمن را محکوم کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->