زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنجلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد!
سرخط خبرها

آرزویم قهرمانی با مشهد است

  • کد خبر: ۲۰۶۰۶
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
آرزویم قهرمانی با مشهد است
با حمید بی‌غم، سرمربی مشهدی تیم گیتی‌پسند اصفهان که می‌خواهد دوباره سرمربی تیم قهرمان لیگ شود.
مرتضی اخوان - آرام‌آرام به یک مربی تراز اول در سطح فوتسال ایران تبدیل می‌شود، مدرس فوتسالی که بعد از حدود ۱۰ سال مربیگری حالا یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند. قهرمانی لیگ برتر فوتسال و فتح لیگ قهرمانان آسیا به همراه مس سونگون، مرد مشهدی را به نیمکت گیتی‌پسند اصفهان رساند. نشستن روی نیمکت اصفهانی‌های متعصب و بومی‌گرای فوتسال ایران کار آسانی نبود، اما کارنامه حمید بی‌غم در چند سال اخیر او را به نیمکتی سنجاق کرد که مربیان بزرگی روی آن نشسته و گاه و بیگاه گرفتار تیغ تیز سرنوشت و از کار برکنار شدند. محمود خوراکچی، رضا لک، سید مهدی ابطحی، ناظم‌الشریعه و ... از جمله مردانی بودند که تجربه نشستن روی نیمکت گیتی‌پسند را در کارنامه دارند و این فصل، حمید بی‌غم، سرمربی مشهدی، پا جای پای آن‌ها گذاشت، حضوری که البته تا اینجای فصل هم با وجود تمام حواشی و چالش‌ها برای او موفقیت‌آمیز بوده و توانسته است تیمش را به فینال لیگ برتر برساند، فینالی که اگرچه با شیوع ویروس کرونا به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد، بدون شک می‌تواند سومین افتخار بزرگ بی‌غم را در چند سال اخیر برای او به ارمغان بیاورد. او حالا در آخرین روز‌های سال ۹۸ به عقب می‌نگرد و با بازخوانی پرونده یک سال حضورش در اصفهان، از آینده می‌گوید.

* سال ۹۸ برای حمید بی‌غم چطور بود؟
- برای شخص من یک سال سخت کاری بود، اما فکر می‌کنم برای گیتی‌پسند سال خوبی بود.

* چرا سخت؟
- وقتی کار را شروع کردیم بسیاری از بازیکنان ما مصدوم و محروم بودند و مجبور شدیم از بازیکنان جوان و امیدمان استفاده کنیم. این سبب شد سال سختی را بگذرانم، اما برای اصفهانی‌ها خوب بود، زیرا در اصفهان همیشه کلی بازیکن جذب می‌کردند و با اتمام مسابقات همه می‌رفتند، اما امسال ما در اصفهان جوان‌گرایی کردیم و این به نفع آینده فوتسال این شهر است.

* در اصفهان فقط برد می‌خواهند. این مسئله فشار‌ها را بر شما اضافه کرد.
- دقیقا همین‌طور است. به همین علت، در طول فصل خیلی اذیت شدم و با یک باخت، کلی حاشیه درست می‌شد و جمع‌وجور کردن آن کار سختی بود.

* البته یک مسئله‌ای هم هست و آن این است که می‌گویند لیگ امسال با حضور بازیکنان ستاره فوتسال ایران در کشور‌های خارجی و لژیونر شدن آن‌ها، لیگ بی‌کیفیت‌تری از سال‌های قبل بود. این حرف را چقدر قبول دارید؟
- این یک واقعیت است که هر بازیکنی که از فوتبال ایران می‌رود، سطح لیگ پایین می‌آید. به عنوان مثال، شما تیم حفاری را نگاه کنید. تا زمانی که فرهاد توکلی در این تیم بازی می‌کرد، حفاری همیشه در جمع بالانشینان بود، اما بعد از اینکه او رفت، تیم از هم پاشید. این مسئله در مورد سایر تیم‌ها هم صدق می‌کند.

* پس لیگ ضعیف‌تری را داشتیم؟
- این را فراموش نکنید دو سه سال است شرایط این‌طور شده و امسال چند بازیکن به لیگ برگشتند. اصغر حسن‌زاده، قدرت بهادری و چند بازیکن دیگر به لیگ برگشتند و باز لیگ در قیاس با یکی دو سال گذشته شرایط بهتری پیدا کرد.

* با این تفاسیر، همه می‌گفتند در این لیگ تکلیف فینالیست شدن گیتی‌پسند و مس سونگون از همان ابتدا مشخص بوده است. به‌خصوص که این ۲ تیم هزینه‌های زیادی هم کردند.
- به هر حال، در اصفهان هدف اول و آخر قهرمانی است، اما نباید فراموش کنیم که راه سختی را گذراندیم. همه می‌گویند این ۲ تیم باید فینالیست می‌شدند، اما من معتقدم، چون لیگ برتر فوتسال پلی‌آف دارد، هیچ چیز مشخص نیست و امکان شگفتی‌آفرینی همیشه هست. درست مثل فوتبال که شما می‌بینید در جام حذفی همیشه تیم‌های ضعیف‌تر شگفتی خلق می‌کنند. درست است که از نظر نرم‌افزاری شاید تیم ما شرایط خوب‌تری از خیلی از تیم‌ها داشت، اما به هر حال در ایران همیشه شرایط خاص وجود دارد، از فشار‌ها بر داوران بگیرید تا مشکلات سخت‌افزاری.

* اگر با گیتی‌پسند قهرمان نشوید، به پایان راهتان در این تیم می‌رسید؟
- این را باید مدیران گیتی‌پسند در موردش تصمیم بگیرند. در ورزش، این یک واقعیت است که اگر قهرمان شویم، برگ برنده دست حمید بی‌غم است و با عزت و احترام همه به دنبالش هستند، اما در غیر این صورت، هر اتفاقی ممکن است بیفتد. قبلا هم این را گفته‌ام که در اصفهان کسی که نتواند تیم را قهرمان کند باید برود.

* به‌خصوص که غیربومی باشد.
- دقیقا، ضمن اینکه من هیچ‌وقت در اصفهان دنبال رابطه‌ها و دلال‌بازی‌ها هم نبودم.

* در اواسط فصل همین رابطه‌ها شما را اذیت کرد.
- بله. ۱۰۰ درصد. در همه رشته‌های ورزشی این مسائل وجود دارد. در طول فصل این رابطه‌ها و دلال‌ها فشار زیادی روی من آوردند، اما خدا را شکر سربلند بیرون آمدیم.

* قراردادتان با گیتی‌پسند چندساله است؟
- یک‌ساله.

* و این قرارداد نامطمئنی برای سرمربی‌ای که طی ۲ سال اخیر یک قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی آسیا در کارنامه دارد نیست؟
- بالأخره باشگاه گیتی‌پسند هم باشگاه بزرگی است و من هم با این کار موافقم. ابتدا باید امسال تیم را قهرمان کنم، بعد به فکر قرارداد سال بعد باشم.

* برسیم به فینال بزرگ. شما با سونگون قهرمان لیگ برتر و آسیا شدید و طبیعتا شناخت خوبی از این تیم دارید. از طرفی، یک مشهدی شاخص هم در تیم مقابل بازی می‌کند: مهدی جاوید که امسال چهارمین عنوان آقای گلی لیگ برتر را پشت سر هم به دست آورده است. در مورد این بازی بگویید.
- در فینال‌های این‌چنینی باید کمتر اشتباه کرد. هر تیمی که بازی تمیزتری ارائه بدهد و تمرکز بیشتری داشته باشد، می‌تواند جام را بالای سر ببرد. باید تا جایی که می‌توانیم بدون هیاهو کار کنیم و با در اختیار گرفتن توپ و زمین به جام برسیم. مس سونگون هم تیم بزرگی است و بازیکنان باکیفیتی مثل مهدی جاوید در ترکیب دارد که باید خیلی مراقب او باشیم. به هر حال، من مشهدی هستم و خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم بازیکنی مثل مهدی جاوید این‌قدر می‌درخشد و چهارمین آقای گلی را هم در لیگ برتر به دست می‌آورد.

* و حمید بی‌غم در سال ۹۹ ممکن است به مشهد برگردد؟
- شک نکنید دوست دارم به مشهد برگردم. به قول حسین طیبی، ما همیشه دوست داریم در بهترین فرم خود به شهرمان بیاییم و برای موفقیت فوتسال شهرمان تلاش کنیم. من هم بزرگ‌ترین آرزویم این است که با مشهد و جوانان مشهدی قهرمان لیگ برتر شوم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->