بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۰۶۱۵۹
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای بر ضرورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر برگزار شد تصریح کرد: صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از فرصت‌های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست‌ و گفت: امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتواها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ بنابراین به این حوزه باید به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی درباره بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می‌کنیم، قطعا باید حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم. این که معاونت علمی هم توجه ویژه‌ای به حمایت از توسعه این صنعت خلاق دارد، به دلیل اهمیت بالای این حوزه است.

وی اظهار کرد: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خود را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می‌شود، فناوری را حاصل می‌کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می‌کند؛ بنابراین دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه‌ساز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب نوآورانه‌ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری‌های فناورانه عرضه می‌کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می‌شود، شرکت‌های صنایع دستی و فرهنگی به وجود می‌آیند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می‌شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می‌دهند. در شرکت‌های خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی‌تر است و در ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی این موضوع مورد توجه و حمایت قرار دارد.


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->