معاون وزیر آموزش و پرورش: مشایعت حماسی مردم چشم دشمنان انقلاب و ایران را کور کرد حضور رئیس سازمان محیط زیست در مراسم تشییع پیکر شهدای اقتدار در تهران مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه نقل و انتقالات تمدید شد (۷ تیر ۱۴۰۴) ۳ کشته و ۵ مصدوم در تصادف دو خودرو سواری در اردبیل (۷ تیر ۱۴۰۴) تاکسی گردشگری چیست و چه مزایایی دارد؟ | اجرای طرح در تهران، به‌زودی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مغایرت در عناوین شغلی و دستمزد را اطلاع بدهند اطلاعیه جدید سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح درخصوص حقوق خرداد (۷ تیرماه ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۷ تیر ۱۴۰۴) | گرمای شدید در راه مشهد چگونه با پیاده‌روی کلسترول را به تعادل برسانیم؟ عادت‌هایی که متابولیسم را کند می‌کنند غربالگری سلامت روان در تمام مقاطع سنی برای مردان انجام می‌شود یک جامعه‌شناس: مسئله وطن بسیار مهم است | نقطه قوت ایران، مردم هستند رئیس سازمان محیط زیست: نباید از خسارات زیست‌محیطی جنگ غافل شویم معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش: واحدهای آموزشی باید به هوش مصنوعی مجهز شوند پیش‌بینی هواشناسی کشور (۷ تیر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور چند نکته مهم درباره سلامت سالمندان هشدار سازمان تأمین اجتماعی درخصوص کلاهبرداری از پزشکان تشدید نظارت بازرسان بهداشتی در ایام سوگواری محرم و صفر ۱۴۰۴ انجام ۱۰ پرواز از مدینه به مشهد در روز جاری (۶ تیر ۱۴۰۴) فراجا اعلام کرد: عدم تغییر در سیاست‌های فراجا درباره طرد اتباع غیرمجاز اسامی فرآورده‌های بهداشتی و تمیز کننده غیرمجاز منتشر شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: ذره‌ای در مسیر خدمت مجاهدانه و مخلصانه به مردم کم نگذاریم متروی تهران فردا رایگان است (۷ تیر ۱۴۰۴) دستور اخراج همه اتباع غیرمجاز از کشور صادر شد (۶ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) | وزش باد، پدیده غالب جوی در سطح استان ۴ پروتکل بهزیستی برای حفاظت از سلامت روان کودکان تحت پوشش در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی عبور دومین هواپیمای خارجی از آسمان ایران (۶ تیر ۱۴۰۴) آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، امروز (۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سازمان هواپیمایی: هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش نرخ بلیت نیست

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۹
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
سازمان هواپیمایی: هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش نرخ بلیت نیست
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر یازرلو گفت: در تیرماه ۱۴۰۰ و با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پرواز‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا، نرخ بلیت نسبت به نرخ نامه ۱۳۹۹، ۴۰ درصد افزایش یافت. متعاقباً در آذرماه ۱۴۰۰ و با رفع محدودیت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، شورای‌عالی هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی را به کاهش نرخ‌ها به میزان ۱۵ درصد موظف کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تاکید کرد: در دی‌ماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با اجرایی‌شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل‌ونقل هوایی نرخ بلیت در مسیر‌های داخلی ۴درصد افزایش یافت. پس از گذشت قریب به دو سال از تصویب افزایش ۳۰درصدی نرخ‌ها توسط شورای‌عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ ۲۳/‏۰۲/‏۱۴۰۲‬ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ تمامی مسیر‌های داخلی براساس جدول بهای کامل بلیت هواپیما در هر یک از مسیر‌های داخلی به میزان ۲۹ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: براساس آخرین اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و طرح دعوا در دیوان، دیوان عدالت اداری، به ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کرد که براساس آن مقرر شده است «حمل‌ونقل بار و مسافر هوایی مشمول قیمت‌گذاری بوده و افزایش قیمت آن منوط به هماهنگی با ستاد مزبور است.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: متعاقب رأی صادره هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ذیربط درخواست اعمال ماده ۹۱ دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی مجدد کرد که به استناد آن، رئیس دیوان در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی نسبت به موقوف الاجرا شدن رأی مکاتبه کرد که مراتب توسط سازمان هواپیمایی جهت آگاهی و اقدام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و شرکت‌ها مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در صنعت هوانوردی غیرنظامی متولی ایمنی پرواز‌ها است؛ خاطرنشان کرد: این سازمان خود را مکلف به تکالیف و مسئولیت‌هایی که قانون گذار برعهده او نهاده است می‌داند و هر تصمیمی که در فرایند قانونی کشور ابلاغ شود موظف به اجرا خواهد بود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->