استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ فرد گرفتارشده بعد از سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ
سرخط خبرها

شایع‌ترین بیماری‌های کودکان در مشهد بیماری‌های عفونی است

  • کد خبر: ۲۰۶۹۲۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
شایع‌ترین بیماری‌های کودکان در مشهد بیماری‌های عفونی است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد شایع‌ترین بیماری‌های کودکان را بیماری‌های عفونی اعلام کرد و افزود: پس‌از‌آن، بیماری‌های غیرعفونی، گوارشی، کلیوی، خونی و تنفسی مطرح است.

به گزارش شهرآرانیوز هم‌زمان با سومین سالگرد شهادت استاد دکتر محمد اسماعیلی، شهید مدافع سلامت، و به یاد این شخصیت اثرگذار در حوزه بیماری‌های کودکان، کنگره تازه‌های بیماری کودکان در مشهد آغاز به کار کرد. قرار است در این کنگره علمی اساتید، متخصصان و دانشجویان در‌باره تازه‌های بیماری‌های کودکان به بحث و تبادل‌نظر بپردازند و آخرین یافته‌های علمی در این زمینه نیز منتشر شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و دبیر علمی این کنگره، در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، شایع‌ترین بیماری‌های کودکان را بیماری‌های عفونی اعلام کرد و افزود: پس‌از‌آن، بیماری‌های غیرعفونی، گوارشی، کلیوی، خونی و تنفسی مطرح است. سبک زندگی، به‌خصوص در بیماری‌های تنفسی و عفونی بسیار مؤثر است. مسئله بعدی نیز دانش کم والدین در مراقبت از فرزندانشان است که باید بدانند در صورت بروز چه علائمی، باید به پزشک مراجعه کنند.

به یاد استاد فقید بیماری‌های کودکان

دکتر علی قاسمی گفت: در‌واقع تصمیم برگزاری این کنگره از ۲۶‌دی‌ماه سال‌۱۳۹۹ که دکتر اسماعیلی به‌علت کرونا به شهادت رسید، اتخاذ شد تا با‌توجه‌به شخصیت علمی دکتر اسماعیلی که پایه‌گذار بخش کلیه و دیالیز کودکان در خراسان‌رضوی و اولین فوق‌تخصص کلیه کودکان بود، کنگره‌ای در‌خصوص بیماری‌های کودکان برگزار شود.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه محور اصلی کنگره امسال بازهم بیماری‌های کلیه کودکان است، بیان کرد: مباحث دیگر نیز شامل تأثیر ژنتیک در بیماری‌های کودکان، رشد و تکامل، غدد و بیماری‌های کودکان، بیماری‌های عفونی، تنفسی و‌... است.

قاسمی ادامه داد: بیشتر افراد حاضر در کنگره از مشهد و از دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد و به‌طور عمده از خراسان‌رضوی هستند، اما برنامه داریم که در سال‌های آتی این کنگره را به‌صورت کشوری یا حتی بین‌المللی برگزار کنیم. در این کنگره حدود دویست نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین صد عضو هیئت‌علمی و صد نفر از دانشجویان دوره پزشکی عمومی نیز حضور دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->