شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگارخانه آسمان میزبان نمایشگاه عکس طبیعت

  • کد خبر: ۲۰۷۲۲۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
نگارخانه آسمان میزبان نمایشگاه عکس طبیعت
نگارخانه آسمان در بلوار وکیل آباد این روزها میزبان نمایشگاه عکس مانوژا عکس‌هایی از طبیعت است.

به گزارش شهرآرانیوز، «مانوژا» به زبان سانسکریت یعنی طبیعت. با نگاهی به ابیات شاعران بزرگ پارسی زبان می‌توان عشق و علاقه‌ی نیاکانمان به طبیعت را به روشنی دریافت و با نگاهی به آثار هنرمندان می‌توان به علاقه آنها به طبیعت آگاه شد.

ستایش طبیعت و عناصر طبیعی به معنای بزرگداشت پدیده‌هایی است که در زندگی انسان‌ها موثرند و انسان با ستایش آنها به عبارتی، حقی را که این عناصر در بقای زندگی او دارند  به خود یادآور شده و ستایش خدا را نیز اینگونه به جای می‌آورد.

در ادبیات کهن ما طبیعت را اینگونه ستایش می‌کردند: «همه آبهای چشمه ساران و آبهای روان و رودها را می‌ستاییم. تنه و ریشه‌ی همه گیاهان را می‌ستاییم. سراسر زمین را می‌ستاییم. سراسر آسمان را می‌ستاییم. همه ستارگان و ماه و خورشید را می‌ستاییم. سراسر انیران را می‌ستاییم. همه جانوران آبی، زیرزمینی و پرنده و رونده و چرنده را می‌ستاییم.»

معاصران، صاحبان ادب دورانمان نیز سینه به سینه این ستایش و احترام را میراث بردند. چنان که شاملو در انعکاس آرامش و بزرگی طبیعت می‌سراید:

یله

بر نازکای چمن

رها شده باشی

پا در خنکای شوخ چشمه‌ئی،

و زنجره

زنجیره بلورین صدایش را ببافد

با این مقدمه قصد داریم به نمایشگاه گروهی عکس طبیعت با عنوان «مانوژا» اشاره کنیم که در نگارخانه آسمان کار خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه آثار مهدی برزگر دهکی، بیژن فاتحی، میلاد مطهری، هیوا ملائی و محمد موسوی به نمایش درآمده است.

نگارخانه آسمان میزبان نمایشگاه عکس طبیعت

تلاش برای اشتراک گذاری عکس‌های طبیعت با دیگران

محمد موسوی که سرپرستی این تیم را برعهده داشته و در این‌باره به شهرآرانیوز می‌گوید: ایده برگزاری این نمایشگاه به سفرهای مشترک من و دوستانم در قالب گروه کوهنوردی باز می‌گردد. ما با هم سفرهای زیادی رفتیم و در این سفرها که مقصدش طبیعت بود، عکاسی کردیم.

او ادامه می‌دهد: این عکس‌ها حاصل سفرهای بیشمار ما است. عکس‌هایی که به صورت فایل در هاردها پوشه بندی شده‌اند و این نمایشگاه تلاشی است تا این آثار به فراموشی سپرده نشود و با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

محمد موسوی که خود از سال ۱۳۸۹ عکاسی می‌کند، این را به صحبت‌هایش اضافه می‌کند: مضمون این نمایشگاه، چشم‌انداز‌های طبیعت است و عکس‌های انتخاب شده با رای‌گیری بین اعضای تیم و اجماع نظر داوران بوده و  تمامی عکس‌های گرفته شده از طبیعت ایران است.

در ورودی این نمایشگاه آمده است:

«چشم انداز‌های طبیعت اغواکننده‌اند، هرگاه در برابرشان قرار می‌گیریم و نظاره‌گر جلوه و شکوه آن‌ها می‌شویم، احساسات به جریان می‌افتند و رویا‌ها در وجودمان جا خوش می‌کنند این برانگیختگی برای هنرمند مایه‌ جنبش و حرکت می‌گردد تا از آن رویارویی سهمی طلب کند.

آنچه پیش روی شما قرار گرفته نتیجه تلاش گروهی دوستانه با نگاه و بیان مستقل و مجزا است که فصل مشترک‌مان طبیعت گردی و سفر می‌باشد. ما همچون رهگذرانی هستیم که رنج و چالش مسیر‌های دور و نزدیک را به جان می‌خریم تا فرصتی برای دید بهتر و درک بیشتر از زیبایی مناظر به دست آوریم و در رسیدن به این مکاشفه، تکاپویی برای ثبت و بازآفرینی آن لحظات آغاز می‌شود که هر چند هیچ‌گاه به صورت کامل محقق نمی‌شود، اما جرعه‌ای از آن هم غنیمتی است.»

نمایشگاه «مانوژا» ۲۸ دی ساعت ۱۸ افتتاح شد و تا ۳ بهمن پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. ساعت بازدید از آثار این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->