وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد
سرخط خبرها

حمایت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۲۰۷۵۶۰
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹
حمایت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی
معاون نخست وزیر ایرلند خواستار پاسخگو ساختن رژیم صهیونیستی از بابت جنایاتش علیه نوار غزه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مایکل مارتین»، معاون نخست وزیر ایرلند در مصاحبه‌ای گفت بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار پاسخگو ساختن این رژیم از بابت اقداماتش است.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، مارتین در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی «آر.تی.ای» گفت: «اسرائیل باید نسبت به آنچه که انجام می‌دهد پاسخگو دانسته شود. من بمباران ادامه دار نوار غزه را محکوم می کنم. این بمباران شوکه‌کننده و وحشتناک است و اصلا موجه نیست.»

مارتین که همزمان به عنوان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ایرلند نیز خدمت می‌کند حمایتش را از پرونده شکایتی که دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی نزد دیوان دادگستری بین‌المللی مطرح ساخته اعلام کرده و گفت که ایرلند نیز با پیشرفت این پرونده قصد پیوستن به آن را دارد.

مارتین با دفاع از موضع دولت متبوعش نسبت به این پرونده اظهار کرد: «دیوان دادگستری بین‌المللی مشغول تحقیق در مورد این پرونده مرتبط با جنایات جنگی از جمله نسل کشی است و پرونده هم اکنون در مرحله تحقیقات به سر می‌برد. آفریقای جنوبی یک پرونده مقدماتی در این دیوان در دست پیشبرد داشته و اسرائیل به آن پاسخ داده در حالی که عملا هیچ کس هنوز به این پرونده نپیوسته و در مرحله فعلی کسی نمی‌تواند به آن بپیوندد.»

او اضافه کرد، ایرلند اسنادی حقوقی را درباره اشغال بخش هایی از کرانه باختری نزد دیوان دادگستری بین‌المللی مطرح ساخته و سه میلیون یورو بودجه مضاعف را به این دیوان برای تقویت تحقیقاتش درباره جنایات جنگی اختصاص داده است.

مارتین همچنین بیان داشت ایرلند پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را به مجرد این که این پرونده مراحل مقدماتی را طی کند در نظر دارد.

این مقام ارشد دولت ایرلند بیان کرد: «آنچه که آفریقای جنوبی پیگیری می‌کند دقیقا همان چیزی است که ما پیگیری کرده‌ایم یعنی توقف فوری جنگ و درگیری‌ها و دسترسی بدون اخلال کمک‌های بشردوستانه به غزه. دیوان دادگستری بین‌المللی قرار است در پاسخ به درخواست آفریقای جنوبی یک ارزیابی مقدماتی را اعلام کند.»

او خاطر نشان کرد: «ما پرونده شکایت آفریقای جنوبی را خیلی جدی بررسی می‌کنیم. از آنجا که این رویه‌های متعارف قضایی برای حل و فصل شدن سالها زمان می‌برند در این میان ما باید تمرکز خودمان را بر حصول یک آتش‌بس بگذاریم.»

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایرلند همچنین گفت انجام اقداماتی در سطح اتحادیه اروپا با هدف «وارد کردن فشاری شدیدتر به اسرائیل برای متوقف کردن عملیاتش» را در نظر دارد.

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دیوان مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد. 

در این شکایت‌نامه که در ۸۴ صفحه تنظیم شده آفریقای جنوبی تصریح کرده که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است. 

 وزیر دادگستری آفریقای جنوبی چند روز پیش در واکنش به استدلال هایی که رژیم صهیونیستی در رد اتهام نسل‌کشی مطرح ساخته گفت که تلاش‌های این رژیم  برای رد شکایت مطرح‌شده توسط آفریقای جنوبی در خصوص نسل‌کشی در غزه «به طرز مفتضحانه‌ای» شکست خورده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->