ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان
سرخط خبرها

دیپلمات آمریکایی: واشنگتن ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است

  • کد خبر: ۲۰۸۱۲۹
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
دیپلمات آمریکایی: واشنگتن ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است
سفیر سابق آمریکا در افغانستان اظهار داشت با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، واشنگتن ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «رونالد نیومن» سفیر سابق آمریکا در افغانستان اظهار داشت افغانستان از رادار سیاست خارجی آمریکا محو شده و واشنگتن سیاست فعالی در قبال افغانستان ندارد؛ بنابراین مخالفان طالبان نباید روی کمک‌های آمریکا حساب کنند.

وی با اظهار اینکه اختلاف‌نظر‌ها بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها منجر به تغییر سیاست آمریکا در مورد افغانستان نخواهد شد، افزود: صادقانه بگویم آن‌ها گزینه‌های خوبی هم در مقابل ندارند. چون گروه‌های مختلف اپوزیسیون، مثل جبهه مقاومت ملی، خیلی قوی به نظر نمی‌رسند و نتوانسته‌اند یک تهدید نظامی جدی برای طالبان شوند.

سفیر پیشین آمریکا تأکید کرد طالبان با نیرو‌های چالشگر رو به رو نیست، بنابرین قدرت‌های خارجی از جمله آمریکا، زمان زیادی را صرف حمایت از نیرویی نمی‌کنند که از دید آن‌ها حاصلی نخواهد داشت.

پیش از این «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته بود خواهان گفتگو با «رهبران شمال» از جمله احمد مسعود، رهبر جبهه پنجشیر است.

نیومن در ادامه خاطرنشان کرد آمریکا با خروج نیروهایش از افغانستان وارد یک بن‌بست شده و ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است.

وی اضافه کرد در انتخابات پیش روی آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴، تیم بایدن به دلیل اینکه افغانستان را نقطه ضعف در کارنامه ریاست جمهوری او می‌پندارد، می‌خواهد کمترین نامی از افغانستان گرفته نشود. در مقابل، جمهوریخواهان بیشتر تلاش دارند در رقابت‌های انتخاباتی از موضوع افغانستان برای انتقاد از دولت بایدن استفاده سیاسی کنند.

این دیپلمات سابق آمریکایی تصریح کرد وضعیت افغانستان دغدغه رأی دهندگان این کشور نیست و افکار عمومی و دست‌اندرکاران دموکرات و جمهوریخواه، با موضوعات مهمتری، چون جنگ در غزه و اوکراین، و همچنین مسائل داخلی آمریکا درگیر هستند.

سفیر سابق آمریکا همچنین تصریح کرد طالبان به دلیل حفظ اتحاد درونی، قدرت نظامی و همچنین بهبود عواید داخلی توانسته خوب عمل کند و فکر نمی‌کند آن‌ها در سال پیش رو با چالش جدی روبه‌رو شوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->