منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ»
سرخط خبرها

تمارض سربازان زن اسرائیلی به بیماری روانی برای فرار از خدمت

  • کد خبر: ۲۰۸۱۶۰
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
تمارض سربازان زن اسرائیلی به بیماری روانی برای فرار از خدمت
در حالی که سربازان زن در ارتش رژیم صهیونیستی برای از فرار خدمت و جنگ، مدعی ابتلا به بیماری روانی هستند، ارتش آن‌ها را به حبس تهدید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ده‌ها سرباز زن در ارتش رژیم اسرائیل از تقسیم شدن برای خدمت در پادگان آموزشی «نیرو‌های دفاع مرزی» در «سیاریم» واقع در وادی عربه در مرز با اردن خودداری کردند.

وب‌سایت اسرائیلی «Ynet» فاش کرده است که امتناع سربازان زن از خدمت، به ویژه در این منطقه، از آن روست که می‌ترسند اتفاق روز هفتم اکتبر نیز برای آن‌ها به ویژه در پایگاه نظامی "ناحل عوز" وسایر پایگاه‌های ارتش در غلاف غزه تکرار شود.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، با تأیید خبر امتناع سربازان زن از خدمت، گفت: ما آن روز نتوانستیم از "ناحل عوز" دفاع کنیم.

بر اساس این گزارش و شهادت بسیاری از کسانی که آن روز را در این پایگاه بوده اند، این حمله در حالی صورت گرفت که سران ارشد رژیم اسرائیل هشدار‌های آن‌ها قبل از ۷ اکتبر را نادیده گرفتند، علاوه بر این، شرایط خدمت سربازان زن در کل بخش‌های امنیتی فعلی بسیار نامساعد است.

وب سایت Ynet تایید کرد که ده‌ها سرباز زن از ترک پایگاه خود برای انتقال به پایگاه مذکور خودداری کردند که به تبع آن، برخی از آن‌ها بازداشت شدند و همچنین حدود ۵۰ سرباز زن در اوایل این هفته برای به کارگیری در پست نگهبانی در این موقعیت‌ها نام نویسی شدند، اما آن‌ها به شدت از انتقال به آنجا خودداری کردند.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر عصر دیروز در واکنش به این موضوع گفت: ما باید متقاعد شویم که خدمت کنیم و توضیح دهیم که این شغل چقدر مهم است.

این سایت عبری خاطرنشان کرد: سربازان زن پس از هفتم اکتبر، با ادعای اینکه از شرایط سلامتی و روانی رنج می‌برند، سعی در فرار از خدمت در این پایگاه‌های مرزی داشته اند.

به عنوان مثال، این وب سایت توضیح داد که یکی از سربازان زن اسنادی را برای فرماندهی ارتش ارسال کرده است که نشان می‌دهد او در سن ۸ سالگی از نظر پزشکی به یک اختلال روانی مبتلا شده است و او تحت درمان است و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

بر اساس شهادت این سرباز زن، مقامات "ارتش" اسرائیل به مدارکی که وی ارائه کرده بود، توجهی نکردند، از ارائه پرونده او به یک افسر بهداشت روانی خودداری کردند و حتی او را به زندان تهدید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->