یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کارت سوخت جدید در راه است؟

  • کد خبر: ۲۰۸۵۸۵
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کارت سوخت جدید در راه است؟
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است دولت، کارت سوخت اضطراری را در جایگاه‌های سوخت فعال کند.

به گزارش شهرآرانیوز، گزارش‌ها نشان می‌دهد که قرار است سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت، کارت‌های اضطراری را در جایگاه‌ها فعال کند.

سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سوء‌استفاده و دریافت گزارش‌های مورد نیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به‌صورت آزمایشی در حال استفاده است.

سامانه نرم‌افزاری مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها که در منطقه زاهدان در استان سیستان و بلوچستان تولید شده، هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در جایگاه‌های عرضه سوخت ناحیه مرکزی زاهدان و ناحیه زابل در حال استفاده است.

سامانه نرم‌افزاری جدیدی در منطقه زاهدان ایجاد شده تا کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌های عرضه بنزین، مدیریت شود.

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بازدید از سامانه نرم‌افزاری مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها که در منطقه زاهدان تولید شده و هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در جایگاه‌های عرضه سوخت ناحیه مرکزی و ناحیه زابل در حال استفاده است، گفت: سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سوء‌استفاده و دریافت گزارش‌های موردنیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به‌صورت آزمایشی در حال استفاده است.

عرب‌عامری همچنین درخصوص فرآیند عملکرد سامانه دوربین پلاک‌خوان کدینگ مستقر در ناحیه مرکزی زاهدان، افزود: با اجرای این طرح که برای بازدید و ثبت مشخصات خودرو‌های پلاک غیربومی استان درحال بهره‌برداری و اجراست، فرآیند کدینگ کارت سوخت تسهیل خواهد شد و زمان انتظار کدینگ کاهشی قابل‌توجه خواهد یافت.

به گفته قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان "سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری که به همت مهندسان بومی تولیدشده، قابلیت‌ها و کارکرد‌های مختلفی در زمینه تسهیل سوخت‌رسانی به مسافران و ساکنان منطقه دارد. "

گفتنی است، مشخص نیست که بعد از اجرای آزمایشی این طرح، این سامانه در دیگر استان‌ها نیز فراگیر خواهد شد یا خیر؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص هیچ اعلام رسمی نکرده است.

موضوع بنزین در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پر بحث در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین در میان مردم جامعه تبدیل شده است. هر چند وقت یکبار شایعه‌ای در خصوص افزایش قیمت بنزین منتشر می‌شود که دولت آن را رد می‌کند و می‌گوید برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، اما در عین حال از ناترازی بنزین و افزایش مصرف سوخت در کشور خبر می‌دهد و یکی از پیشنهاداتی که برای رفع این مشکل مطرح شده هم بحث تغییر در نحوه توزیع بنزین است.

چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد توزیع یارانه بنزین به افراد را ارائه کرد. بر اساس این پیشنهاد، دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوار‌های فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوار‌های دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

البته موضوع اختصاص بنزین به کد ملی که در دولت سیزدهم از آن به عنوان طرح «بنزین برای همه» یاد می‌شود موضوع جدیدی نیست و سبقه مطرح شدن آن به چند سال قبل برمی‌گردد و اتفاقاً این طرح به صورت پایلوت در کیش اجرا شده است. در ابتدا از اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر کد ملی سخن گفته می‌شد و در اجرای آزمایشی آن در کیش هم به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص داده شد، اما حالا بحث ۱۵ لیتر بنزین برای هر کد ملی مطرح است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->