الجزایر پیش نویس قطعنامه توقف کشتار در رفح را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند واکنش معاون بایدن به حمله اسرائیل به رفح مکرون: آماده ام کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما در زمان مناسب وکیل امیرحسین مقصودلو: تتلو فعلا آزاد نمی شود | به برخی از احکام صادره اعتراض کرده است صدر اعظم آلمان: بمباران اردوگاه پناهجویان در غزه غم انگیز است عزت الرشق: جهانیان فریب صهیونیست‌ها را نمی‌خورند | نتانیاهو تشنه خون است اعلام آمادگی مکزیک برای پیوستن به آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم وقوع حادثه دریایی جدید در اطراف یمن (۸ خرداد ۱۴۰۳) رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد یک روز سیاه دیگر برای نظامیان صهیونیست در غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) حملات متعدد مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تحویل کمک از طریق دریا به غزه را تعلیق کرد «بورل» شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش را تسلیت گفت دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد مصر بار دیگر تعامل با تل‌آویو در گذرگاه رفح را رد کرد سردار قاآنی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد
سرخط خبرها

هشدار زلنسکی درباره آغاز جنگ جهانی سوم

  • کد خبر: ۲۰۸۸۷۵
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
هشدار زلنسکی درباره آغاز جنگ جهانی سوم
زلنسکی گفته اگر حملات روسیه با حمایت‌های متحدان غربی کی‌یف متوقف نشود، نگران است که درگیری اوکراین به جنگ جهانی سوم بدل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنین هشدار داد اگر روسیه به یک کشور عضو ناتو حمله کند، این سر آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی افزود: برای من مشخص است که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از این خطر آگاه است.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی‌زبان ARD همچنین به برلین تاکید کرد تا از قدرت اقتصادی خود برای جمع آوری کمک بیشتر از شرکای اتحادیه اروپا برای اوکراین در مواجهه با روسیه استفاده کند، چون کمک نظامی از آمریکا به دلیل مخالفت جمهوری خواهان کنگره احتمالا متوقف می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه گفت: انفعال آمریکا یا نبود حمایت می‌تواند یک نشانه بد باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برلین نقش پررنگ‌تری را در این مورد خواهد داشت اگر که کمک‌های آمریکا متوقف شود، گفت: آلمان می‌تواند اتحادیه اروپا را مدیریت کند. بسیاری از کشور‌ها روابط مهم اقتصادی با برلین دارند و اقتصاد آن‌ها به تصمیمات برلین ربط دارد، چون آلمان یک اقتصاد قوی است.

زلنسکی همچنین ناامیدی خود را بابت امتناع آلمان در تامین موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین ابراز کرد و گفت: آلمان در نخستین اقدام روسیه در کنترل کریمه آنطور که باید عمل نکرد. واکنش ضعیف غرب به حمله مسکو به کریمه در سال ۲۰۱۴ باعث شد تا روسیه به خود این جرات را بدهد که در ۲۰۲۲ به کی‌یف حمله کند و مسئولیت این ضعف، بر عهده آلمان است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: این فقط مربوط به اولاف شولتس نیست بلکه تمامی سران اروپایی و آمریکا را نیز شامل می‌شود.

این گفته‌ها در حالی مطرح شده که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان خواهان تداوم کمک‌ها به اوکراین به شکل تسلیحات مهم و کمک‌های مالی است، اما یک بسته کمک مالی که قرار بوده به اوکراین اختصاص یابد توسط جمهوری خواهان در کنگره متوقف شده است.

زلنسکی همچنین گفته که این مساله به این معنا نیست که جمهوری خواهان به طور تمام و کمال مخالف حمایت از کی‌یف در نبرد با روسیه هستند و اوکراین از سوی گروه‌های مختلف سیاسی آمریکایی حمایت می‌شود: جمهوری خواهانی هستند که از اوکراین حمایت نمی‌کنند، اما اکثریت زیادی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان حامی ما هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->