سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران
سرخط خبرها

تحریم‌های شورای اروپا علیه روسیه تمدید شد

  • کد خبر: ۲۰۹۰۳۱
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷
تحریم‌های شورای اروپا علیه روسیه تمدید شد
شورای اروپا دوشنبه اعلام کرد که این شورا در پی ادامه اقدامات بی‌ثبات‌کننده روسیه در اوکراین تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه را بمدت ۶ ماه ( تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) تمدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای اروپا در بروکسل در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها در اصل در سال ۲۰۱۴ آغاز شد  و طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها از جمله تجارت، دارایی، فناوری، کالاهای دارای مصارف دوگانه، صنعت، حمل و نقل و کالاهای لوکس را در بر می‌گیرد.

واردات یا انتقال نفت خام روسیه از راه دریافت، برخی محصولات نفتی خاص، اخراج بانک‌های روسی از سوئیفت و تعلیق فعالیت برخی از رسانه‌های روس از جمله اقدامات دیگری است که علیه مسکو اتخاذ شده است.

علاوه بر این، شورای اروپا دوشنبه سازمان «لیگ امن اینترنت» روسیه را و رئیس آن «یکاترینا میزولینا» را در چارچوب «تحریم‌های بشردوستانه» تحریم کرد. دو قاضی روس نیز از جمله افرادی هستند که دوشنبه به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲ بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، علاوه بر آنکه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند، میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی نیز به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->