حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
سرخط خبرها

واکنش تند عفو بین‌الملل به توقف حمایت مالی آنروا در فلسطین

  • کد خبر: ۲۰۹۱۸۲
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
واکنش تند عفو بین‌الملل به توقف حمایت مالی آنروا در فلسطین
سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد از کشور‌هایی که حمایت مالی خود از آژانس آنروا را قطع کردند، این اقدام را شوکه‌کننده و غیرانسانی توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، برخی از کشور‌هایی که اعلام کردند که حمایت مالی خود از آنروا را به دلیل ادعا‌های رژیم صهیونیستی قطع خواهند کرد، همزمان به تجهیز نیرو‌های ارتش این رژیم به سلاح ادامه می‌دهند و این در حالی است که شواهد و مدارکی دال بر استفاده از این سلاح‌ها برای ارتکاب جنایات جنگی و نقض‌های جدی حقوق بشر وجود دارند.

عفو بین‌الملل در ادامه بیانیه خود به نقل از اگنس کالامارد، دبیرکل خود آورد، شتاب در تعلیق بودجه کمک‌های بشردوستانه بر اساس ادعا‌هایی که هنوز در دست بررسی هستند، در کنار مخالفت صرف با تعلیق حمایت‌ها از ارتش اسرائیل نمونه آشکاری از استاندارد‌های دوگانه است.

پیشتر چندین کشور از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن، انگلیس، فنلاند و ایتالیا پس از اتهام‌زنی مقامات صهیونیست مبنی بر دست داشتن کارمندان آنروا در عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، از تعلیق کمک مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، سازمان عفو بین‌الملل در ادامه نیز هشدار داد که تصمیم گرفته شده از سوی ۱۱ کشور به منزله ضربه مهلکی به بیش از دو میلیون آواره در نوار غزه است.

عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه آنروا به منزله تنها رگ حیاتی این دو میلیون فلسطینی است، از کشور‌های یاد شده خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و از تعلیق کمک‌های مالی آنروا دست بردارند.

همچنین در ادامه بیانیه یاده آمده است، بسیار شوکه‌کننده و غیرانسانی است که کشور‌هایی چند روز پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، تصمیماتی را اتخاذ کردند که موجب افزایش رنج و مشکلات دو میلیون فلسطینی شود که با خطر کشتار دسته‌جمعی و قحطی روبه‌رو هستند.

اگنس کالامارد در این خصوص اظهار کرد: اقدام هولناکی است به‌ویژه که چنین تصمیمی تنها به دلیل طرح ادعا‌هایی علیه ۱۲ تن از مجموع ۳۰ هزار کارمند آنروا اتخاذ شد.

دبیرکل عفو بین‌الملل تاکید کرد: حرکت شنیعی است که به جای عمل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و نتیجه آن مبنی بر اینکه شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه در معرض خطر شدید وخامت بیشتر است، کشور‌های اصلی همچون آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، استرالیا و فرانسه کمک‌های مالی خود به تامین‌کننده اصلی کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه را متوقف کردند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه گزارش داد که ارتش این رژیم اسنادی را به طرف آمریکایی ارائه کرده که نشان می‌دهد ۱۲ تن از کارکنان آنروا در نوار غزه در عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین مشارکت داشتند. این شبکه همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر توانست تعدادی از ۱۲ فرد مذکور را در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» از بین ببرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بخشی از اظهارات اخیرش در این باره تصریح کرد: سازمان ملل در حال انجام اقدامات سریع است. از ۱۲ نفر درگیر در این پرونده، ۹ نفر بلافاصله توسط «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا شناسایی و برکنار شدند، مرگ یکی از افراد مذکور نیز تایید شده، هویت دو نفر دیگر در حال مشخص شدن است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->