اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

دخل و خرج معلولان ردیف نیست

  • کد خبر: ۲۰۹۴
  • ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
دخل و خرج معلولان ردیف نیست
به گفته وزیر تعاون امسال فقط یک‌دوازدهم هزینه اجرای قانون حمایت از معلولان اختصاص یافته است

ملیحه فلاح - «هزینه اجرای قانون حمایت از معلولان، 12 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده؛ درحالی‌که امسال فقط 1۱۰۰ میلیارد تومان از آن اختصاص یافته است.» این را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه همایش تجلیل از خیران برگزیده بهزیستی کشور گفت. به بیان دیگر، امسال رقمی کمتر از یک‌دوازدهم بودجه مورد نیاز برای اجرای تمام و کمال این قانون اختصاص یافته است. محمد شریعتمداری با بیان اینکه نیازهای کشور فقط با تکیه بر اعتبارات دولتی تأمین نمی‌شود، گفت: تمام تلاش خود را در وزارت تعاون و سازمان بهزیستی می‌کنیم تا سنگ‌های پیش پای نیکوکاران را برداشته و گوش شنوای آن‌ها باشیم. به گفته وی، از ابتدای فعالیت سازمان بهزیستی تاکنون 110 هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف این سازمان ساخته و تحویل داده شده که از این تعداد 75 هزار واحد مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پشت نوبت بودن 130 هزار خانواده دارای معلول برای دریافت مسکن خبر داد و اظهار کرد: ما به‌تنهایی توانایی رسیدگی به این تعداد درخواست را نداریم و به کمک همه خیراندیشان نیازمندیم.
شریعتمداری ادامه داد: سازمان بهزیستی توانست 20 هزار نفر مستمری‌بگیر را که حتی امکان ثبت‌نام یارانه را نداشتند، شناسایی و شرایط دریافت این مبلغ را برای آن‌ها فراهم کند. وی با اشاره به تحویل 6 هزار و 250 واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، اضافه کرد: کمک خیران در سال گذشته معادل 862میلیارد تومان بود که نسبت به سال 96، 18درصد رشد داشته است.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مستمری ماهیانه یک‌میلیون و ۸۰ هزار خانواده زیر پوشش بهزیستی، این‌بار با رعایت بعد خانوار واریز شد.


تمام دارایی‌ام را صرف ساخت مدارس در مناطق محروم می‌کنم
شریعتمداری در ادامه بیان کرد: ما مسئولان باید بدانیم که به شرطی شایسته قدرشناسی مردم هستیم که قدر مردم را بدانیم و به این نکته توجه کنیم که تصمیمات ما در زندگی مردم جامعه تأثیر خواهد داشت. بنابراین هر تصمیمی که گرفته می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که در زندگی مردم آثار مثبت بگذارد و من از همین تریبون اعلام می‌کنم تمام دارایی خود را برای ساخت مدرسه در مناطق محروم وقف می‌کنم.


درگیری 10 درصد جامعه با معلولیت
«در قانون بودجه سال 98، برای نخستین‌بار 1100 میلیارد تومان اعتبار برای بسته حمایت از معلولان اختصاص یافته است.» این خبر را معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در همین مراسم بیان کرد و گفت: باید توجه کنیم که بسته خدمت نباید فقط معیشت را در نظر بگیرد، بلکه باید به اشتغال، مسکن و توانمندسازی این افراد نیز توجه کند.
به گفته حمید پوراصغری، سال گذشته با پذیرش تمام افرادی که در نوبت دریافت خدمات بهزیستی بودند، تعداد خانواده‌های زیر پوشش این سازمان در حدود دوبرابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: به‌صورت میانگین، حدود 10 درصد از جامعه درگیر معلولیت است که 2 درصد آن را معلولیت‌های شدید تشکیل می‌دهد. با این وجود تعداد زیادی از خانواده‌ها در کشور با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند که نباید از آن‌ها غافل شویم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، از پیش‌بینی 25 برنامه حمایتی در قانون بودجه خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به‌جز معلولان، برای بخش‌های دیگر ازجمله خانوارهای آسیب‌دیده، آسیب‌دیدگان اجتماعی، سالمندان و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که البته کافی نیست و همچنان حمایت و هم‌فکری خیران را می‎طلبد.


ساخت اولین هتل ویژه معلولان در مشهد
در ادامه این مراسم، رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساخت اولین هتل ویژه معلولان در مشهد خبر داد و گفت: این هتل به‌وسیله یکی از خیراندیشان کشور در حال ساخت است که مکانی در شأن این افراد بوده و تمام امکانات مورد نیاز آن‌ها را دارد.
وحید قبادی‌دانا ابراز امیدواری کرد: معابر شهری نیز برای معلولان مناسب‌سازی شود تا این افراد نیز بتوانند از فضای شهری بهره‌مند شوند.
وی تسهیل امور برای مشارکت بیشتر خیران و همکاری با آن‌ها را در پیشبرد امور از وظایف این سازمان دانست و افزود: رویه جدید در سازمان بهزیستی این است که راه برای حرکت خیران و کمک آنان باز باشد و سازمان بهزیستی وظیفه دارد هر کجا لازم بود، با صدور مجوز و تسهیل امور، راه را برای انجام امور خیر باز کند.


113 هزار خانواده مددجو در نوبت دریافت مسکن
معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی نیز در این همایش گفت: با توجه به رویکرد جدید وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش برای اعتمادسازی و شفافیت، امیدواریم با همکاری نیکوکاران و نهادهای مردمی و غیردولتی، از دولت‌محوری به سوی مردم‌محوری گام برداریم. ذوالفقار یزدان‌مهر با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، افزود: برداشتن گامی بلند در راستای توانمندسازی سازمان بهزیستی و ایجاد ساختاری ادامه دار برای ارائه خدمات به جامعه هدف بدون وابستگی به اعتبارات محدود و نوسانات بودجه‌ای، اولین هدف برپایی این همایش بوده است. وی به تأمین اعتبار 1600 واحد مسکونی از سوی خیران برای خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر اشاره کرد و گفت: با ساختار پیش‌بینی‌شده، تلاش می‌کنیم تا 3 سال آینده ۶ هزار و ۵۵۸ واحد دیگر برای این خانواده‌ها تکمیل و به آن‌ها تحویل داده شود.
معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به تعهد این سازمان برای ساخت ۷۶۰۰ واحد مسکونی در سال، اظهار کرد: با این وجود هم اکنون بر اساس‌قراردادهای بسته‌شده با دیگر سازمان‌ها، ۵۰ هزار واحد در دست ساخت داریم.
یزدان‌مهر با بیان اینکه ۱۱۳هزار خانواده زیر پوشش بهزیستی، پشت نوبت دریافت مسکن هستند، گفت: امیدواریم با اقدامی جهادی گام بزرگی در راستای توانمندسازی همراه با حفظ کرامت انسانی برای این خانواده‌ها برداریم.
وی از در دستور کار قرار داشتن ایجاد 54 هزار فرصت شغلی از سوی خیران خبر داد و افزود: ایجاد سامانه باشگاه خیران برای ارائه راحت کمک نیکوکاران در هر نقطه دنیا از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی بوده است.


تعهد ساخت 1500 واحد مسکونی برای معلولان
«۱۴ هزار واحد مسکونی برای تحویل به خانواده‌های دارای 2 معلول نیاز است که تاکنون با کمک خیران و بهزیستی 6۷۰۰ واحد مسکونی تأمین و به آن‌ها تحویل داده شده است.» این را رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیران کشور در ادامه این مراسم بیان کرد و گفت: جامعه نیکوکاران حامی معلولان کشور، ۷ سال پیش راه‌اندازی شده و اکنون تصمیم داریم تا این مجمع نیز همانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها شعبه داشته باشد. به گفته حبیب‌ا... بوربور، در این همایش نیکوکاران متعهد شدند تا 1۵۰۰ واحد مسکونی را تا پایان سال تکمیل کنند و به خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر تحویل بدهند. دبیر کل جامعه روحانیت مبارز نیز در این مراسم گفت: ملت ایران با وجود تحریم‌ها و با همه مشکلات پیش‌آمده ناشی از آن به زندگی، راه و آرمان‌های خود ادامه می‌دهند و این اقدام آن‌ها به برکت حضرت رضا(ع) و یاری نیکوکاران است. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی افزود: من معتقدم اگر ایران از اول انقلاب و پیش از آن در حوادث سخت استوار و پابرجا مانده‌، به کمک افراد خوب و نیکوکاری است که در این کشور زندگی می‌کنند و از منافع و آسایش خود می‌گذرند تا بندگان خدا در آسایش باشند.
در این همایش از ۳۰۰ نیکوکار برتر کشور به دلیل اعمال انسان‌دوستانه قدردانی شد. همچنین در قالب ارتباط ویدئوکنفرانس، از ۲۱۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در 7 استان مازندران، هرمزگان، آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، خراسان‌رضوی و اصفهان بهره‌برداری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->