حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

واگذاری زمین در روستا‌های تپه سلام و بازحوض مشهد همزمان با دهه فجر

  • کد خبر: ۲۰۹۶۰۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
  • ۱
واگذاری زمین در روستا‌های تپه سلام و بازحوض مشهد همزمان با دهه فجر
استاندار خراسان رضوی از واگذاری زمین در روستا‌های تپه سلام و بازحوض خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در مراسم آیین واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴٠٠٠ واحد مسکونی در بخش رضویه (روستای تپه سلام و بازه حوض سفلی) همزمان با یوم الله دهه فجر، اظهار کرد: هر خدمتی به مردم برای ما توفیق محسوب می‌شود، تا وقتی که مردم دچار چالش هستند طبیعتاً هدف و وظیفه خدمت رسانی به مردم است که همانند توفیق حضور در جبهه و مبارزه با استکبار است.

وی افزود: ما می‌دانیم تهیه مسکن با توجه به مباحث اقتصادی امروز سخت و امکان پذیر نیست و باید دولت به کمک مردم بیاید. در بخش روستایی در سطح استان دو هزار و ۵٩۶ روستا بالای ٢٠ هزار خانوار وجود دارد و ما موظف هستیم در اولویت برای آن‌ها زمینه‌هایی برای تامین مسکن فراهم کنیم؛ لذا مسئولان اقدامات و شرایط لازم را برای تهیه زمین مرحله به مرحله در برخی از روستا‌ها انجام داده‌اند و در اختیار مردم قرار خواهد داد. همانگونه مستحضر هستید برخی از روستا‌ها زمین ندارند و زمین‌هایی که دارند جزو زمین‌های کشاورزی است یا مالک دارد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این امر که امروز تعدادی زمین در روستا‌های تپه سلام و بازه حوض به مردم واجد شرایط با قید قرعه کشی واگذار می‌شود، ادامه داد: این زمین‌ها متعلق به همه مردم و بیت المال است بنابراین دولت تصمیم گرفته به کسانی که فاقد مسکن هستند زمین بدهد و با دادن تسهیلات به مردم شرایط را برای ساخت آسان کند. باید گفت که مبالغ اولیه از مردم دریافت نمی‌شود لذا از مردم توقع داریم بعد از دریافت زمین ساخت را آغاز کنند. به این زمین‌ها نگاه اقتصادی نداشته باشید، این زمین‌ها برای خرید و فروش نیست و برای کسانی است که نیازمند مسکن و متقاضی هستند.

در ادامه سیدخلیل منبتی،  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: ۱۶۴ روستا شهرستان مشهد ثبت نام زمین شده است کل ثبت‌نام شده‌ها ۱۵ هزارو چهارصد و ۲۸ نفر و ۱۹هزارو ۸۰۲ واحد نیز تغییر زمین داشته ایم که در این ۱۶۴ روستا ۸۳ روستا ثبت نام شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم کارگاه‌های تولید اسکلت پیچ و مهره  راه اندازی کنیم، افزود: این اسکلت‌هایی را که تولید می‌کنیم به ازای هر متر مربع ۲۹ نیم کیلو مصرف آهن است. در صورتی که اگر بخواهید فولاد معمولی را به کار گیری کنید هر متر مربع ۶۰ کیلو گرم آهن باید مصرف کنید، با توجه به وام ۳۵۰ میلیونی که در نظر گرفته شده  با این اسکلت پیچ و مهره سریعتر میتوان مسکن مورد نظر را ساخت و ارزان‌تر است.

منبتی تاکید کرد: تلاش داریم یک سری مصالح برای شما  یک جا خریداری کنیم تا کار برای شما راحت و به صرفه‌تر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
ایا از این انتخاب شده ها دوباره قرعه کشی میشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->