ساخت نوعی رنگ ضدعفونی‌ کننده برای بیمارستان‌ها تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم
سرخط خبرها

متا تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را در اینستاگرام، فیسبوک و تردز مشخص می‌کند

  • کد خبر: ۲۱۰۷۶۹
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
متا تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را در اینستاگرام، فیسبوک و تردز مشخص می‌کند
متا اعلام کرد که اگر محتوای آپلودشده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده باشد، آن را برچسب‌گذاری خواهد کرد. هدف این سیاست جدید، شناسایی تصاویر تولیدشده توسط ابزار‌های هوش مصنوعی برای دیگر کاربران است.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس اعلام وب‌سایت متا، این شرکت طی ماه‌های آینده عکس‌های تولیدشده توسط ابزار‌های هوش مصنوعی مولد مانند میدجرنی، Dall-E و کوپایلوت را با یک واترمارک مشخص می‌کند. واترمارک‌ها احتمالاً عبارت «Imagined with AI» را نشان می‌دهد.

پیش‌ازاین تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی متا دارای واترمارک‌های نامرئی بوده است تا سازمان‌های دیگر متوجه شوند که این تصاویر با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند؛ حالا چنین رویکردی در دیگر ابزار‌های هوش مصنوعی شرکت‌های گوگل، OpenAI، مایکروسافت و ادوبی اجرایی می‌شود و کاربران عادی نیز می‌توانند این واترمارک و مشخصات عکس را ببینند.

«نیک کلگ»، یکی از مدیران متا، در پستی اعلام کرد که این شرکت به‌طور خودکار تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی مولد را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این برچسب‌ها در تمامی زبان‌ها در دسترس خواهد بود. او گفت: «از آنجایی که تفاوت بین محتوای انسانی و هوش مصنوعی محو شده است، کاربران می‌خواهند بدانند که مرز آن‌ها کجاست.»

متا تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را در اینستاگرام، فیسبوک و تردز مشخص می‌کند

کلگ اشاره کرد که این برچسب‌ها فعلاً به تصاویر محدود می‌شود و صدا و ویدیو‌های هوش مصنوعی برچسب نمی‌خورند؛ اما این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد که اگر این محتوا‌های غیرواقعی را شناسایی کردند، برچسبی روی آن قرار دهند.

همچنین متا در آینده به پست‌هایی که اطلاعات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی مولد را در محتوا‌های خود درج نکنند، اخطار می‌دهد یا آن پست‌ها را حذف می‌کند. به‌نظر می‌رسد که فناوری متا برای شناسایی این تصاویر، حتی می‌تواند محتوا‌هایی را که واترمارک‌های نامرئی ندارند، تشخیص دهد.

با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، چنین سیاست‌هایی بیش‌ازپیش برای شرکت‌های فناوری مانند OpenAI الزامی شده است. دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی درحال‌حاضر وارد چرخه این انتخابات شده‌اند. در یکی از این دیپ‌فیک‌ها، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، رأی‌دهندگان را از حضور در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر منصرف می‌کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->