چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گاز کدام شهرها، در پی انفجار خط انتقال گاز در حوالی بروجن، قطع یا ضعیف شده است؟ + لیست استان ها

  • کد خبر: ۲۱۱۷۸۴
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
گاز کدام شهرها، در پی انفجار خط انتقال گاز در حوالی بروجن، قطع یا ضعیف شده است؟ + لیست استان ها
انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری و خرمبید فارس که به گفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده است، موجب افت فشار، قطعی گاز شهری و قطعی گاز صنایع و ادارات چند استان شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حادثه انفجار گاز ساعت یک بامداد چهارشنبه «۲۵ بهمن ۱۴۰۲»، در چند نقطه کشور، موجب بروز آتش‌سوزی در خط لوله اصلی و قطعی گاز شده است.

انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری و خرمبید فارس که به گفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده است، موجب افت فشار، قطعی گاز شهری و قطعی گاز صنایع و ادارات چند استان شده است.

احتمال قطعی گاز و افت فشار به دلیل انفجار و آسیب خط لوله گاز 

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: تا زمانی که خط لوله انتقال ترمیم شود ممکن است در برخی نقاط در کشور و در چهارمحال و بختیاری افت فشار گاز را شاهد باشیم.

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص خرابکاری در انفجار خط لوله انتقال گاز در شهرستان بروجن، اظهار کرد: گزارش‌های فنی در این خصوص در حال بررسی است و تا این گزارش اعلام نشود، نمی‌توانیم خرابکاری را تایید کنیم.

او افزود: در هر صورت انفجار در خط لوله انتقال گاز رخ داده است و دلایل این اتفاق در حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد.

کیانی در خصوص وسعت آتش‌سوزی، عنوان کرد: آتش‌سوزی نقطه‌ای بوده و تنها لوله و گاز موجود در آن بوده است که دچار آتش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بلافاصله شیرهای گاز بسته شدند و گازی که در لوله در محدوده بود، سوخته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در خط لوله سراسری رخ داده است، اضافه کرد: سعی شده است تا مشکلی در انتقال گاز در کشور وجود نداشته باشد.

کیانی بیان کرد: در هر صورت خط سراسری دچار آتش‌سوزی شده است و وقفه‌ای در آن ایجاد شده است، تا زمانی که خط لوله انتقال ترمیم شود ممکن است در برخی نقاط در کشور و در چهارمحال و بختیاری افت فشار گاز را شاهد باشیم.

او با بیان اینکه ترمیم و اصلاح خط لوله انتقال گاز بستگی به این دارد که خط تا چه میزان دچار آسیب شده است، تاکید کرد: به همین جهت باید عملیات حفاری انجام تا مشخص شود خسارت‌ها در منطقه چقدر است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همه چیز تحت کنترل است، یادآور شد: مردم نگران نباشند، همه سعی و تلاش مسؤولان این است که همچنان خدمات‌رسانی گاز تداوم داشته باشد.

کیانی افزود: احیانا اگر در منطقه‌ای افت فشار گاز گزارش شد، در حداقل زمان ممکن این مشکل رفع خواهد شد، ضمن اینکه پیش‌بینی‌هایی شده است تا سوخت دوم جایگزین شود و اگر ضرورت هم داشته باشد شرکت نفت آمادگی دارد که سوخت‌های دوم و سوم تحت عنوان سوخت‌های مایع یا گاز کپسولی را توزیع کند.

قطعی گاز در اصفهان و سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از محدودیت گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان و قطع شدن گاز در ۳۵ روستای بخش وردشت سمیرم خبرداد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حادثه در خط لوله انتقال گاز در بروجن استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: همه تمهیدات انجام شده که گاز مشترکان خانگی در استان اصفهان قطع نشود.

او افزود: محدودیت گازرسانی برای صنایع بزرگ اعمال شده است تا برای مناطق مسکونی و مشترکان خانگی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در بخش وردشت سمیرم گاز ۳۵ روستا بر اثر این حادثه قطع شده است که تلاش می‌کنیم سوخت تأمین شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در حال حاضر اکیپ‌های خصوصی تعمیراتی منطقه ۲ عملیات گاز برای تعمیر و بازسازی خط لوله در منطقه حضور یافته‌اند.

قطعی گاز در زنجان

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

نادر رابطی، مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان روز چهارشنبه با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، افزود:‌ با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.

او یادآور شد:‌ از دقایق اولیه این حادثه که از نخستین ساعات بامداد امروز روی داد به منظور مدیریت مصرف پیامک‌هایی با مضمون «به دلیل افت فشار گاز و به جهت حفظ پایداری شبکه گاز شهری،‌ جریان گاز واحدهای صنعتی،‌ تجاری،‌ ورزشی،‌ اداری و آموزشی از ساعت ۶ صبح قطع می‌شود»،‌ ارسال شد.

رابطی از مشترکان گاز طبیعی خواست ضمن صرفه‌جویی در مصرف این انرژی،‌ واحدهایی که گاز آنها قطع شده است، اقدامات ایمنی را هنگام برقراری مجدد این انرژی مدنظر قرار دهند و صنایع نیز در این مدت از سوخت جایگزین استفاده کنند.

شرکت گاز استان زنجان هم اکنون ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک دارد که این میزان، ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۹۵.۵ درصد خانوارهای روستایی را شامل می شود.

تاکنون بیشتر روستاهای نزدیک به شهرهای استان گازرسانی شده است و تنها برخی از روستاهای سخت گذر و کمتر از ۲۰ خانوار استان از گاز طبیعی بی بهره هستند.

قطعی گاز در لرستان

ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران لرستان اعلام کرد: در پی انفجار  در خطوط انتقال گاز به اطلاع می‌رساند، پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

قطعی گاز در خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران و تصمیم دیسپاچینگ شرکت گاز در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز، مصرف تمامی صنایع و اداره‌های این استان از امروز، چهارشنبه تا اطلاع ثانوی، قطع شد.

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: مصرف گاز تمامی ادارات سطح استان قطع و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت تمامی جایگاه های عرضه سوخت CNG در سراسر استان به مدت ۲۴ ساعت تعطیل شد.

او افزود: همچنین فعالیت سالن های ورزشی و فرهنگی سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و فعالیت شیفت عصر تمامی مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

شفیق تاکید کرد: از عموم هم استانی ها نیز درخواست می شود در مصرف گاز حداکثر صرفه جویی را اعمال کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->