سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شمار قربانیان رانش زمین در فیلیپین به ۹۲ نفر رسید

  • کد خبر: ۲۱۲۰۷۹
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
شمار قربانیان رانش زمین در فیلیپین به ۹۲ نفر رسید
مقامات فیلیپین روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند که تعداد قربانیان رانش زمین در شش فوریه که در استان «کامپوستلا ولی» در جنوب این کشور رخ داد به ۹۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات محلی فیلیپین همچنین اظهار کردند که امدادگران همچنان در جستجوی ۳۶ مفقودشده دیگر این حادثه هستند.

در همین حال این مقامات خاطرنشان کردند که ۳۲ نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند اما از این فاجعه جان سالم به در بردند.

افراد کشته و مفقودشده شامل معدنچیانی هستند که در داخل دو اتوبوس حضور داشتند و رانش زمین منجر به مدفون شدن اتوبوس ها و آنها شده است.

باران بخش‌هایی از منطقه جنوبی فیلیپین را تحت تاثیر قرار داده است و ده‌ها مورد رانش زمین و سیل را در پی داشته است. همچنین ده‌ها هزار نفر را مجبور به اقامت در پناه‌گاه‌های اضطراری کرده است. رانش زمین به دلیل زمین‌های کوهستانی، بارندگی‌های شدید و جنگل‌زدایی گسترده ناشی از استخراج معادن و ... خطری جدی در سراسر این کشور است.

شاخص خطر جهانی ۲۰۲۲ فیلیپین را در رتبه اول از نظر آسیب پذیرترین کشورهای جهان قرار داده است.

 این مجمع الجزایر که در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، غالباً توسط طوفان های قدرتمند تحت تاثیر قرار می گیرد که باعث ایجاد سیل ناگهانی و رانش زمین می شود. این کشور همچنین زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی را نیز تجربه می کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->