معاون وزیر ارشاد: به روزنامه نگاری مبتنی بر مسئولیت اجتماعی نیاز داریم مشهد؛ «قلب ایران» آماده استقبال از زائران نوروزی است اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی برگزار شد افتخارآفرینی ۱۴ خبرنگار موسسه شهرآرا در دومین جشنواره مطبوعات خراسان رضوی اعضای هیات داوران دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «عباس کیارستمی» معرفی شدند انیمیشن «در سایه سرو» در شرایط تحریم پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است ویدئو| قیمت جدید بلیت سینما‌ها اعلام شد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) اولین تصویر از «بُت» حمید نعمت‌الله منتشر شد مدیر دوبلاژ تلویزیون: از هنرمندان پیشکسوت حمایت شود سعید آقاخانی با یک سریال معمایی به نمایش خانگی می‌آید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هنر مقوله‌ای سیاست‌پذیر نیست یادی از مرحوم حسن لاهوتی، مترجم و مولوی‌پژوه | همراز عیاران جهان قند است «پاتریک ویلسن» و «خاویر باردم» در فیلم تنگه وحشت سفر علمی جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های هند به مشهد مریم سعادت مهمان برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی می‌شود مروری بر سریال‌های نوستالژیک پرمخاطب تلویزیون فیلم جیمز باند جدید ساخته می‌شود؟ رکوردشکنی تماشاخانه مایان با اجرای دو نمایش در سال ۱۴۰۳ زمان پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه‌های سیما
سرخط خبرها

فروش میلیاردی گیشه جهان با شروع سال نو چینی

  • کد خبر: ۲۱۲۸۶۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
فروش میلیاردی گیشه جهان با شروع سال نو چینی
چهار فیلم چینی سال نوی قمری را با فروش بالای ۱.۱ میلیارد دلار شروع کردند تا پیشتاز بازار جهانی شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، چهار فیلم چینی در آخرین آخر هفته سال چین، فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست گرفتند و «یولو» کمدی درامی درباره کاهش وزن و کشف خود، برای دومین آخر هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سراسر جهان را از آن خود کرد.

«یولو» در فاصله جمعه تا یکشنبه ۸۶.۵ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش ۹ روزه خود را به ۴۰۲ میلیون دلار برساند.

این فیلم دومین فیلم جیا لینگ است که پیش از آن با فیلم موفق سال نوی ۲۰۲۱ یعنی «سلام، مامان» خود را شناسانده بود. با فاصله‌ای کم پس از «یولو» کمدی مسابقه‌ای «پگاسوس ۲» جای گرفته که در آخر هفته اخیر ۸۰.۶ میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروشش را به ۳۵۶ میلیون دلار رسانده است.

«ماده ۲۰» یک کمدی حقوقی به کارگردانی ژانگ ییمو هم چشمگیر ظاهر شده و در فهرست پرفروش‌های آخر هفته چین و جهان، جایگاه سوم را به دست آورده و با فروش ۷۰.۲ میلیون دلاری در آخر هفته‌ای که گذشت مجموع فروش ۹ روزه‌اش را به ۲۰۷ میلیون دلار رساند.

انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: وقت چرخش» هم عنوان فیلم چهارم آخر هفته چین و پنجمین رتبه جهانی را کسب کرد و با فروش ۵۲ میلیون دلاری در این آخر هفته فروش ۹ روزه خود را به ۲۰۹ دلار رساند.

این در حالی است که «باب مارلی: یک عشق» با فروش ۵۶.۷ میلیون دلار از ۴۸ منطقه، از جمله آمریکای شمالی، جایگاه چهارم را در فهرست پرفروش‌های جهانی به خود اختصاص داد.

برمبنای اخبار آژانس فروش بلیت چین، فروش سینما‌ها در دوره تعطیلات سال نو چینی، ۸.۰۲ میلیارد یوان یا ۱.۱۱ میلیارد دلار است که به معنی افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. تعطیلات سال نوی چینی از شنبه تا شنبه (۱۰ تا ۱۷ فوریه) برگزار شد.

برمبنای گزارش‌ها در طول تعطیلات ۱۶۳ میلیون بلیت فروخته شده که افزایشی ۲۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در عین حال حاکی از پایین‌تر بودن میانگین قیمت بلیت در مقایسه با سال پیش است. قیمت بلیت در طول تعطیلات ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۱ یوان (۶.۸۲ دلار) عرضه شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->