وزیر آموزش و پرورش: قطعی‌های برق خللی در آموزش مدارس ایجاد نمی‌کند کشف بیش از یک کیلو هروئین بلعیده‌شده در تربت حیدریه (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) شینا انصاری: همه دستگاه‌ها موظف به صیانت از محیط زیست هستند هر ۱۱ ساعت، یک نوزاد در خراسان رضوی متولد می‌شود باور مصرف همزمان ماهی و ماست در تشدید پیسی، پایه علمی ندارد مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا دستور دادستان تهران برای تعیین‌تکلیف فوری خودرو‌های وارداتی متوقف در گمرک وزیر آموزش و پرورش: عدالت آموزشی محدود به تجهیزات نیست، محرومیت‌ها در همه ابعاد باید رفع شود جنایت در فروشگاه لوازم یدکی | سوزاندن جوان مشهدی پشت دخل مغازه اجرای طرح آزمایش بستر‌های جدید آموزش در مدارس ابتدایی از مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی امروز (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) | وزش باد و رگبار باران در برخی مناطق کشور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل پاییز | کمبود در بخش بهداشت، عرضه آزاد در داروخانه‌ها پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش‌ موقت دمای هوا در روز‌های پایانی هفته توسعه مدرسه‌سازی‌ها، مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش مشهد در سال ۱۴۰۴ ۲ مامور انتظامی در شهرستان سیب و سوران به شهادت رسیدند (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) + فیلم ۴ راهکار ساده برای کاهش فشار خون | فشار خون «لب مرز» چه عددی است؟ آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای استقبال از دانش‌آموزان | برنامه مدارس مشهد برای آغاز سال تحصیلی چیست؟ هشدار به بازنشستگان و بیمه‌شدگان | تأمین‌اجتماعی به هیچ وجه با بیمه‌شدگان و بازنشستگان تماس تلفنی ندارد ۵۰ هزار پروژه توسعه عدالت آموزشی به مرحله اجرا رسیده است | اجرای حدود ۲۰ پروژه در طرح شهیدان زنگ خطر آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر معاون رئیس جمهور: علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا اقامه دعوای حقوقی کردیم اجرای دومین طرح مقابله با سارقان خشن در استان‌های جرم‌خیز | ۱۵۵ مجرم دستگیر شدند رئیس آموزش و پرورش استثنائی: باید توانایی حرکت دانش‌آموزان تقویت شود دریاچه ارومیه قربانی توسعه بی‌توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی گام جدید پایتخت برای کاهش آلودگی هوا | اولین تاکسی برقی در تهران پلاک‌گذاری شد علت سرانه پایین فضای آموزشی در مشهد چیست؟ | منع زمین‌های وقفی برای واگذاری به ساخت مدرسه قانون جوانی جمعیت؛ خطای تمرکز بر تولد بدون توجه به کیفیت زندگی چطور مصرف شکر را کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

امسال بلیت هواپیما گران نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۱۲۹۱۵
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
امسال بلیت هواپیما گران نمی‌شود
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال نداریم، گفت: ما در شورای عالی هواپیمایی کاملا موافقیم نرخ سوخت واقعی شود. اما نظام و کشور باید بپذیرد که درآن صورت قیمت تمام‌شده بلیت نمی‌تواند تابع نرخ‌گذاری مشخص‌شده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز محمد محمدی‌بخش با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در غرفه ایسنا درباره یارانه سوخت هواپیما بیان کرد: نرخ سوخت باید واقعی شود و این درخواست دولت و حتی شرکت‌های هواپیمایی است؛ اما در حال حاضر تنها مزیت رقابتی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، در جنگ نابرابر حوزه هوانوردی، همین یارانه سوخت است، زیرا همه دنیا به شرکت‌های هواپیمایی کمک می‌کنند. این تعریف یا کمک نقدی است یا به روش‌های دیگر.

وی ادامه داد: ما در یک جدول نرخ تمام‌شده قیمت هواپیما را تعیین کردیم، همچنین نرخ حساسیت قیمت سوخت به نرخ بلیت هواپیما را مشخص کردیم؛ یعنی اگر قیمت سوخت ۶۰۰ تومان با بیشتر باشد، خروجی آن مشخص است. ما در شورای عالی هواپیمایی کاملا موافقیم که این نرخ واقعی شود. اما نظام و کشور باید بپذیرد که قیمت تمام‌شده بلیت نمی‌تواند تابع نرخ‌گذاری مشخص‌شده باشد، یعنی نسبت نرخ حساسیت سوخت به نرخ بلیت باید رعایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه بزرگان نظام برای تصمیم‌گیری این موضوع مهم جلسه می‌گذارند، گفت: این تصمیم دلایل و اثرات متعددی می‌تواند بر صنعت و اقتصاد داشته باشد که محاسن و معایبی هم دارد که باید در کمیسیون اقتصادی دولت به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیر این موضوع بررسی شود تا تصمیم نهایی گرفته شده و به تایید رئیس‌جمهور برسد و ابلاغ شود.

تولید سوخت هوایی ایران، کمتر از پنج میلیون لیتر در روز است

محمدی‌بخش با بیان اینکه کلیه تولید ما در سوخت هوایی کمتر از پنج میلیون لیتر در روز است، گفت: بنزین هوایی با بنزین معمولی متفاوت است. مشتقاتی از نفت سفید با افزودنی‌هایی ترکیب شده و سوخت هوایی را تشکیل می‌دهد و فرآیند آن با تولید بنزین معمولی متفاوت است. در نتیجه به موضوع ناترازی سوخت ارتباطی ندارد؛ همچنین میزان مصرف پرواز‌های داخلی و خارجی شرکت‌های داخلی، ایرلاین‌های خارجی، نیرو‌های مسلح، شرکت‌های هلی‌کوپتری است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت بلیت نیستند، گفت: سازمان هواپیمایی، تعزیرات و قوه قضاییه به موضوع افزایش قیمت بلیت ورود کرده و جریمه‌های سنگینی وضع کردند. ما البته حرف شرکت‌های هواپیمایی را هم می‌شنویم. در حال حاضر به‌عنوان دولت برای رای دیوان برای آزادسازی بلیت هواپیما درخواست اعمال ماده ۹۱ کردیم و این رای موقوف‌الاجرا شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته رای دیوان عدالت باید در آینده نزدیک مشخص شود. اگر این رای تعیین تکلیف شود، تکلیف نرخ‌گذاری هم معلوم خواهد شد. ضمن اینکه در شورای عالی هواپیمایی هم برای واقعی کردن نرخ تلاش می‌کنیم؛ تابته تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش نرخ نداریم و بعد از آن مصوبه شورای عالی هواپیمایی مبنای عمل است.

محمدی‌بخش درباره اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی برای انجام بخشی از پرواز‌های داخلی توضیح داد: این یک کار مرسوم در دنیاست و جزو اختیارات خاص سازمان هواپیمایی کشوری محسوب می‌شود که از دولت برای اعمال آزادی‌های پنجم تا نهم مجوز بگیرد و بنا به اختیار خودش این آزادی را در اختیار شرکت‌های خارجی ثالث قرار دهد.

سازمان هواپیمایی، اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی برای پرواز‌های داخلی را پیگیری می‌کند

وی ادامه داد: این اتفاق در برخی موارد هم رخ داده است و ۲۷ پرچم در ایران پرواز می‌کنند و برخی از این‌ها آزادی پنجم دارند. ما باید از این ظرفیت استفاده کرده تا بخشی از فاصله ۳۰۰ فروند کمبود ناوگان را جبران کنیم؛ مشروط به اینکه ملاحظات زیرساختی از جمله امنیتی، سیاسی و اقتصادی را هم در نظر بگیریم. ما نباید در شرایطی که ۳۰۰ هواپیما کمبود داریم، خود را از این موضوع محروم کنیم، اما باید معایب و محاسن را بسنجیم. البته ما به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه می‌کنیم و سازمان هواپیمایی کشوری هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به عنوان دستگاه هوایی کشور باید همه فرصت‌های خود را برای توسعه ناوگان انجام دهیم، گفت: امروز حق تمام ۸۰ میلیون جمعیت ایران است که در ۱۰۰ فرودگاه کشور هر زمان که بخواهند سوار هواپیما شوند و این کار می‌تواند از طریق تغییر نرخ یا توسعه ناوگان صورت گیرد.

محمدی‌بخش با بیان اینکه حمل‌ونقل شقوق مختلفی دارد، گفت: شاید بخش‌های جاده‌ای، ریلی هم اهمیت بیشتری داشته باشد، اما همه شقوق حمل‌ونقل باید به کمک هم بیایند؛ ما هم باید دامنه را باز بگذاریم که هر فردی بتواند از اولویت خود استفاده کند. همه ۸۰ میلیون ایرانی هم حق دارند در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند. در عین حال حمل‌ونقل ترکیبی جزو اهداف عالی همه کشور‌های دنیاست، اما ما نباید خود را محروم کنیم، زیرا نیاز واقعی ما ۵۰۰ فروند است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->