سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید | کدام معلمان وارد نظام دوری می‌شوند؟ ۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کشف ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بلوار هنرور مشهد

  • کد خبر: ۲۱۳۲۰۷
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کشف ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بلوار هنرور مشهد
پلیس از ۲ سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی رمزگشایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز همزمان شدن دو پرونده پلیسی با هم از آنجا جالب شد که در هر دو آن‌ها ۴۰۰ میلیون تومان کالا به سرقت رفته بود و پلیس باید از هیچ سارقان را شناسایی می‌کرد، چون دوربین‌های انبار لوازم‌خانگی که مورد دستبرد قرار گرفته بود، از مدت‌ها قبل خراب بودند و سارقان در بولوار هنرور به خانه‌ای زده بودند که کسی آن‌ها را ندیده بود و هیچ سرنخ دندان‌گیری نیز به جا نمانده بود. در این شرایط سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، گروهی زبده از مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی و کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد را مأمور کرد که به این پرونده‌ها به‌طور ویژه رسیدگی کنند.

خیانت شوم

موضوع سرقت از یک انبار لوازم‌خانگی در غرب مشهد، زمانی به پلیس اعلام شد که مدت زمانی از وقوع سرقت‌ها گذشته بود. مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی که برای پیگیری موضوع به محل رفته بودند، متوجه شدند که مالکان انبار با حسابرسی و انبارگردانی متوجه شده‌اند که اقلام زیادی شامل سی دستگاه کولر آبی، هشتاد‌دستگاه بخاری گازی، بیست دستگاه آب‌گرم‌کن و دویست‌عدد شیر کنترل در انبار وجود ندارد و هیچ مدرکی که نشان دهد این اقلام از انبار خارج شده در هیچ جایی ثبت نشده است. تنها فکری که به ذهنشان می‌رسید، موضوع سرقت بود، برای همین با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته بودند.

مأموران با بررسی محل انبار چشمشان به دوربین‌های مداربسته‌ای افتاد که استخراج تصاویر آن‌ها می‌توانست گره از این معما بگشاید، اما در کمال ناباوری متوجه شدند که این دوربین‌ها از مدت‌ها قبل قطع شده و مالکان انبار اقدامی برای راه‌اندازی دوباره آن‌ها نکرده بودند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با توجه به اظهارات مدیرعامل این شرکت که مدعی بود از مدت‌ها قبل متوجه کسری اقلام شده و آن را پای شلوغی انبار گذاشته است، موضوعی که نشان داد مأموران با یک سارق سریالی روبه‌رو هستند که همچون شبح از جلو نگهبانی ۲۴ ساعته این مجموعه می‌گذرد و بدون جا گذاشتن هیچ سرنخی لوازم را می‌دزدد و به گفته مسئولان این شرکت، تاکنون ۴۰۰ میلیون کالا از انبارشان غیب شده است.

مأموران در بررسی بیشتر صحنه جرم، هیچ‌گونه آثاری از تخریب و به‌هم ریختگی مشاهده نکردند، به همین دلیل با توجه به حضور نگهبان دائمی برای این مجموعه، سؤالاتی از این فرد پرسیدند و در ادامه با تحقیقات میدانی، بیشتر به این فرد مشکوک شدند.

با دعوت نگهبان به‌عنوان تنها مظنون پرونده به پاسگاه انتظامی، بازجویی‌های تخصصی از او آغاز شد و از آنجا که تمام شواهد و قراین علیه او بود، این فرد نتوانست موضوع را انکار کند و درنهایت به سرقت‌های سریالی از شرکت با همکاری یک راننده وانت اعتراف و اعلام کرد که در ساعات تعطیلی اقدام به سرقت می‌کرده‌اند. در ادامه نیز راننده وانت دستگیر و تحقیقات به منظور شناسایی مال‌خر آغاز شده است.

سرقت در هنرور

دیگر پرونده‌ای که کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد با دستور سرهنگ نگهبان مأمور رسیدگی به آن شدند، موضوع سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی در بولوار هنرور بود. مأموران با حضور در محل متوجه شدند که سارق یا سارقانی با نفوذ به منزلی مسکونی درست زمانی که مالک در خانه نبوده است، بسیاری از لوازم باارزش این خانه را ربوده‌اند.

کارآگاهان هیچ سرنخی از سارق درون منزل پیدا نکردند و تحقیقات میدانی‌شان را با توجه به دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع جرم آغاز کردند. با این بررسی‌ها خیلی زود سر و کله یک متهم در پرونده پیدا شد و مأموران با چهره‌زنی این فرد و هماهنگی‌های قضایی، عملیات شناسایی مخفیگاهش را آغاز کردند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده خیلی زود توانست مخفیگاه سارق را شناسایی و آنجا را بازرسی کند. هم‌زمان با دستگیری این فرد مقداری از لوازم مسروقه نیز کشف شد. متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به سرقت از خانه مورد نظر اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->