به گزارش شهرآرانیوز - به گفته نشریه ژاپنی Nikkei، این تأخیر تلاشی از سوی نینتندو برای مبارزه با واسطهها و مشکل نمایندگی فروش است که نینتندو سوییچ هنگام عرضه در سال ۲۰۱۷ با آن مواجه شد. رساندن همه کنسولها به دست مخاطبان از طریق کانالهای رسمی غیرممکن است و همین موضوع منجر به شکلگیری بازارهای بزرگ واسط میشود. معمولا در ماههای اولیه عرضه کنسولها به دلیل حجم بالای تقاضا و کمبود دستگاهها برخی حاضرند با دو برابر قیمت خردهفروشی به کنسول جدید برسند و در این میان واسطهها سودهای کلان میبرند.
گزارشهای Nikkei با شایعات قبلی مطابقت دارد که میگفتند نینتندو تا مارس ۲۰۲۵، ۱۰ میلیون دستگاه سوییچ ۲ تولید خواهد کرد. با به تعویق انداختن عرضه کنسول تا سال آینده، به نظر میرسد این شرکت آمادگی کافی برای پاسخگویی به حجم بالای تقاضا را به دست بیاورد.