موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

مشهد باز هم پرچم‌دار حماسه می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۴۵۲۴
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
مشهد باز هم پرچم‌دار حماسه می‌شود
شناسنامه‌های مهر خورده کم از سربازان خط مقدم به چشم نمی‌آیند که چشم حسابگر دنیا، آن را گاه حتی فراتر از این هم در حساب می‌آورد.

مشهدالرضا (ع) قلبِ ایران است. پایتخت معنوی کهن کشور و دیرپا در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ایرانی که در انقلاب نیز نقشی محوری داشت. جایگاهی چنین و شأنی چنان اقتضا می‌کند تا مجاوران مضجع منور رضوی در این جغرافیای مقدس، در حماسه‌های ملی، چون همیشه پرچم‌دار باشند. حماسه فقط در هیاهو و میدان جنگ رقم نمی‌خورد، بلکه گاه در آرامش و متانتی مثال‌زدنی، ظهور خویش را به چشم می‌کشد و راه جنگ را هم می‌بندد. انتخابات در فهرست این قبیل حماسه‌ها صاحب سند می‌شوند. شناسنامه‌های مهر خورده کم از سربازان خط مقدم به چشم نمی‌آیند که چشم حسابگر دنیا، آن را گاه حتی فراتر از این هم در حساب می‌آورد. اما شماره ملی، مثل کد سربازی، مثلِ شماره پلاک رزمنده، ایفای نقش خواهد کرد تا رزمِ سیاسی ما، شکوهی چشم‌نواز داشته باشد. مشهد‌الرضا (ع) قلبِ ایران است و باید پیامِ حضور را به همه کشور منتقل کند. روز جمعه هم حرفِ آخر را همان اول بزند. حرف آخر ملت این است که تا آخر پای آرمان‌های بلند امام و انقلاب و ولایت می‌ایستیم. مشکلات ما را دلخور می‌کند، اما نمی‌تواند دلسرد کند. دلسردی، دلمردگی می‌آورد، حال آنکه ما سرشار از سرزندگی هستیم و برای امروز و فردای خود و میهن‌مان هزار برنامه در پیش داریم. هزار مانع هم که سر راه باشد، باز با تدبیر آن‌ها را یکی یکی کنار می‌زنیم و خود را به جایی که هدف‌گذاری کرده‌ایم می‌رسانیم. مشهدالرضا (ع)، پایتخت معنوی ایران است. دیاری است که به نام نامی سلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) تسجیل شده است. حماسه از اینجا آغاز می‌شود که سرایِ فردوسی بزرگ است که زادگاه و زیستگاهِ بزرگانِ عرصه علم و دانش و معرفت و ادب و سیاست که هر کدام در این سرزمین، چشم آسمانیان را هم خیره می‌کنند. پاسداشتِ شکوه این دیار ما را ملزم به نقش‌آفرینی ممتاز در انتخابات می‌کند؛ البته نه فقط با حضورِ صرف، بلکه با حضوری آگاهانه. کسانی را انتخاب کنیم که فردا بتوانند هم نقش ملی خود را به عنوان نمایندگان ملت رشید ایران ایفا کنند و هم در ارتقای حوزه انتخابیه خود سعی وافر داشته باشند. مشهد، کم مشکل ندارد، اما ظرفیت‌های بی‌بدیلی هم دارد که اگر برنامه‌مند از حالت بالقوه به فعلیت درآید، نه تنها مشکلات را پوشش می‌دهد که می‌تواند دست کشور را هم بگیرد. ما نمایندگانی می‌خواهیم که این ظرفیت‌ها را فعال کنند. مشهد را درست ببینند و در لوایح بودجه، مطابق جغرافیا و جمعیت و زائران ده‌ها میلیونی‌اش، محاسبه کنند. این اصلا پذیرفتنی نیست که در سرانه‌های مختلف برای جمعیت ۳۰ میلیونی زائران، چیزی در نظر گرفته نشود. عادلانه نیست که با بودجه صرف مشهد، جمعیتی چنین را میزبانی کنیم. قدم زائران آقا روی چشم ماست. به جاروکشی زیر کفششان هم افتخار می‌کنیم، اما باید با در نظر گرفتن بودجه خاص برای مشهد، فرصت خدمت بهتر به آنان مهیا شود. باری حرف زیاد است، اما در این مختصر فقط می‌خواهم همشهریانم را که به خدمتشان افتخار می‌کنم، دعوت کنم با حضور پرشکوه در انتخابات، پرچم‌داری خود را در خلق حماسه‌ها دوباره به رخ جهانیان بکشند.

یا علی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->