طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال رهبر معظم انقلاب: قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند | نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند + فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۲ تیر ۱۴۰۳) سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند پخش زنده مناظرات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در بوستان‌های مشهد + فیلم گزارش کامل از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

ادعای روزنامه آمریکایی: اطمینان خاطر سنوار به رهبران حماس درباره وضعیت القسام

  • کد خبر: ۲۱۴۶۴۱
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
ادعای روزنامه آمریکایی: اطمینان خاطر سنوار به رهبران حماس درباره وضعیت القسام
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد السنوار پیامی را به رهبری جنبش حماس در قطر فرستاده و در آن تاکید کرده‌است: اسرائیلی‌ها «دقیقاً همان جایی هستند که ما می‌خواهیم» و برای حمله مورد انتظار به رفح آماده هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه با ارسال پیامی به مقامات این جنبش در خارج به آن‌ها در مورد وضعیت مبارزان و پیشرفت در درگیری‌ها اطمینان داد.

این روزنامه افزود که رهبران ارشد حماس در خارج از غزه در این ماه در قطر جمع شدند و پس از آن پیامی از السنوار دریافت کردند که در آن گفته بود: «نگران نباشید. اسرائیلی‌ها دقیقاً همان جایی هستند که ما می‌خواهیم.»

بر اساس گزارش موجود در این مقاله و به نقل از چندین منبع مختلف، حماس همچنان از قابلیت‌های نظامی قابل توجهی برخوردار است.

تغییر تاکتیک مبارزان حماس

بر اساس این گزارش، حماس و رزمندگان مقاومت تاکتیک‌ها و روش‌های جنگی خود را علیه ارتش اشغالگر در نوار غزه تغییر داده‌اند. در ماه‌های اخیر، آن‌ها ترجیح داده‌اند از جنگ و درگیری مستقیم با سربازان اجتناب کنند و در عوض با ایجاد تله و کمین برای سربازان - یا از طریق استفاده از موشک‌های ضد تانک یا با کار گذاشتن مواد منفجره - جنگ چریکی مشخصی را انجام دهند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه، «در حال برنامه ریزی برای کشاندن صهیونیست‌ها به عملیات رفح» است. این روزنامه اشاره کرد که او در پایان پیروز خواهد شد.

منابع آگاه از جزئیات این دیدار به روزنامه مذکور گفته‌اند که فرستاده السنوار همچنین به مقامات اطلاع داده‌است که رهبری و رزمندگان القسام به دلیل آمادگی برای حمله در رفح در وضعیت خوبی هستند.

منابع مطلع اشاره کردند تلفات زیاد در نوار غزه، فشار بین‌المللی بر اشغالگران برای توقف جنگ را افزایش می‌دهد.

وال استریت ژورنال استراتژی السنوار را پس از رهبری بزرگترین عملیات ضد صهیونیستی به عنوان یک «پیروزی تاریخی» توصیف کرد و نوشت: این جنبش بعد از این حمله در برابر عملیات ارتش اشغالگر ایستادگی کرد، به طوریکه حماس به عنوان «رهبر آرمان ملی فلسطین» تلقی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ارتش اشغالگر نگران بود که حتی با پیروزی در میدان نبرد، این مساله به شکست حماس که هدف جنگی صهیونیست‌ها همراه با بازگشت اسیران نزد این جنبش است، منجر نشود.

پیش از این برخی رسانه‌های عبری در مورد محل حضور یحیی السنوار در نوار غزه و اینکه آیا وی از نوار غزه خارج شده یا به مصر رفته‌است، سوال کرده بودند. این رسانه‌ها اشاره کردند اسرائیل اطلاعاتی از موضوع ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از چهار ماه است که به بمباران نوار غزه ادامه داده و به گفته سازمان ملل متحد، کل محله‌ها را ویران و ۱.۷ نفر از ۲.۴ میلیون نفر را آواره کرده که یک بحران انسانی فاجعه بار را به دنبال داشته‌است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->