زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان
سرخط خبرها

مادر باردار اهل کلات خراسان رضوی در ماموریت هفت ساعته اورژانس نجات یافت +فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۸۰۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
مادر باردار اهل کلات خراسان رضوی در ماموریت هفت ساعته اورژانس نجات یافت +فیلم
مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادر باردار ساکن روستایی از شهرستان کلات که دچار زایمان قریب الوقوع و نیازمند دریافت خدمات مامایی و زایمان شده و در برف گرفتار شده بود با کمک کارشناسان فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵ و نیروهای امدادگر هلال احمر این شهرستان در ماموریتی هفت ساعته نجات یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد علیشاهی افزود: این مادر باردار با کمک کارشناسان فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵، مامای بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و امدادگران هلال احمر شهرستان کلات در سلامت کامل به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات نیز در این خصوص گفت: حدود ساعت پنج بامداد امروز با وجود سرما، یخبندان و مسدود شدن جاده کلات به روستای آقداش توسط برف با ارتفاع حدود یک و نیم متر، ماموریتی به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ کلات اعلام و با وجود لغزندگی جاده همکاران ۱۱۵ با آمبولانس کمک دار و با همراهی مامای بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بر بالین مادر حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم، جهت تسهیل در ادامه روند زایمان به بیمارستان منتقل شد.

زین العابدین آزاد افزود: طبق گزارش مسوول اورژانس ۱۱۵ شهرستان کلات، ارتفاع یک و نیم متری برف سبب گیر افتادن آمبولانس ۱۱۵ در برف و درخواست کمک از هلال احمر شده بود همچنین در عملیات پاکسازی جاده که با هماهنگی اداره راه و بخشداری مرکزی شکل گرفت گریدر اداره راه نیز در برف گرفتار شد و در نهایت با کمک ۲ تراکتور از روستای آقداش و قله زو که خود نیز به مشقت مسیر را طی کرد، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ توسط بکسل بند پس از گذشت حدود پنج ساعت به بالین بیمار رسید.

مادر باردار اهل کلات خراسان رضوی در ماموریت هفت ساعته اورژانس نجات یافت +فیلم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ شهرستان کلات نیز گفت: این مادر باردار برای انجام فرایند زایمان، توسط آمبولانس کمک دار ۱۱۵ به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات اعزام و حدود ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه امروز در سلامت کامل تحویل کادر درمان بیمارستان شد.

اسماعیل میرزائی افزود: بلافاصله پس از تحویل مادر به بیمارستان با وجود اینکه هنوز جاده باز نشده بود و ۲ گریدر در مسیر دچار نقص فنی شده بودند، ماموریت دومی نیز برای نجات مادر باردار که دچار خونریزی شده بود در همان روستا به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد و مجدد همان مشقت‌ها را همکاران به جان خریدند و در نهایت توسط تراکتور مادر به آمبولانس رسانده شد.

شهرستان کوهستانی و مرزی کلات در شمال استان خراسان رضوی و در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->