مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: جهان به دلیل ناکامی آمریکا در افغانستان در آتش است

  • کد خبر: ۲۱۵۱۴۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: جهان به دلیل ناکامی آمریکا در افغانستان در آتش است
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گفت جهان به دلیل ناکامی آمریکا در افغانستان و شکستش در این کشور در آتش است.

به گزارش شهرآرانیوز، نیکی هیلی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: جهان به معنای واقعی کلمه در آتش است. شما در اروپا جنگ دارید. شما در خاورمیانه جنگ دارید.

این کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در یک کارزار انتخاباتی در کارولینای شمالی افزود: شما کره‌شمالی را دارید که در حال آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست که قادرند ایالات متحده را هدف قرار دهند. شما چین را به انجام حملات سایبری به زیرساخت‌های آمریکا مجبور کرده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما ماهواره‌های روسیه را داریم و نمی‌توانیم ببینیم که آن‌ها چه می‌کنند. اشتباه نکنید. اگر در افغانستان ناکام نمی‌ماندیم و شکست نمی‌خوردیم، هیچکدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

نیرو‌های آمریکایی در ۳۰ اوت ۲۰۲۱ از افغانستان به طور کامل خارج شدند و به حضورشان در این کشور پس از ۲۰ سال پایان دادند. به دنبال آن، طالبان بار دیگر قدرت را به دست گرفت.

هیلی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سفیر آمریکا در سازمان ملل بود. در دوره ترامپ، توافقی در دوحه میان طالبان و آمریکا برای خروج از افغانستان امضا شده بود و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا آن را اجرا کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->