تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

نمایشگاه‌های قرآنی موجبات تعالی فرهنگ جامعه مبتنی بر آیات الهی را فراهم می‌کنند

  • کد خبر: ۲۱۵۳۶۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
نمایشگاه‌های قرآنی موجبات تعالی فرهنگ جامعه مبتنی بر آیات الهی را فراهم می‌کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه‌های قرآنی با تجلی ظرفیت‌های قرآن می‌توانند موجبات تعالی فرهنگ جامعه مبتنی بر آیات الهی را فراهم کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده در نشست هم اندیشی و هم افزایی مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و صنعت، معدن و تجارت که در راستای برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد با بیان این مسئله که برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت می‌تواند محفلی برای هم نوایی و هم داستانی فعالان قرآنی و فرهنگی باشد، اظهار کرد: امسال بهار قرآن و طبیعت، بهار نزهت و معنویت در هم آمیخته تا اتفاق مبارکی را رقم بزند.

وی اضافه کرد: قرآن به مثابه نخ تسبیحی توانسته است نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در جهان را به هم پیوند دهد و زبان و کتاب راهنمای مشترکی برای همه آنان تلقی شود. در همان حال که ماه متبرک رمضان، ماه هم دلی و هم داستانی مسلمانان جهان است، می‌توان از این ماه به عنوان بزرگترین محفل الهی نیز نام برد.

حسین‌زاده ادامه داد: قرآن به واسطه جامع بودنش در تمام حوزه‌های زندگی از سبک زیستن و تعالی تا ایدئولوژی و تفکر آرمانی، از مواضع اقتصادی و اجتماعی تا مباحث فرهنگی و هنری، صاحب نظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال، چون هرسال، نمایشگاه قرآنی در سطح ملی و بین‌الملل با حضور همه فعالان قرآنی، موسسات فرهنگی - مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حوزه‌های علمی - دینی و تشکل‌های قرآنی در پایتخت معنوی ایران، برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه‌های قرآنی با تجلی ظرفیت‌های قرآن چه در ظواهر آیات و به وجود آوردن فضای روحانی و چه در معرفی این ظرفیت‌ها می‌توانند موجبات تعالی فرهنگ جامعه مبتنی بر آیات الهی را فراهم کنند.

همچنین امیررضا رجبی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اثر بخشی حضور نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه، گفت: ایجاد فضای لازم و پشتیبانی از فعالان فرهنگی و قرآنی حاضر در غرفه‌های نمایشگاه قرآن در جذب هرچه بیشتر قشر نوجوان و جوان و حمایت از این تعامل مردمی با نهاد‌های غیر دولتی، می‌تواند اثر بخشی بالایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه جوان ایرانی داشته باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->