جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح
سرخط خبرها

بایدن خواستار آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان شد

  • کد خبر: ۲۱۵۶۴۸
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
بایدن خواستار آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان شد
رئیس جمهور آمریکا خواستار برقراری آتش بس در غزه تا قبل از ماه مبارک رمضان شد و با انداختن توپ توافق برای این آتش بس به زمین حماس، گفت که چنانچه تا ماه رمضان آتش بس برقرار نشود، «بسیار خطرناک» خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی هنگام سوار شدن به هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به ایر فورس وان در فرودگاه هاگرستون تاکید کرد: ما به آتش بس نیاز داریم.

او توافق روی میز را "پیشنهادی منطقی" خواند و گفت که  اسرائیلی ها با آن موافقت کرده اند. بایدن در عین حال، توپ را به زمین حماس انداخت و گفت: باید ببینیم حماس چه می کند.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که اسرائیلی ها همکاری کرده اند و آتش بس ضروری است.

بایدن همچنین گفت که بدون توافق آتش بس تا ماه رمضان، وضعیت در اسرائیل و به طور خاص «اورشلیم» «بسیار بسیار خطرناک» خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره رابطه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز گفت: « رابطه ما مانند همیشه است.»

بایدن همچنین تاکید کرد: «هیچ بهانه‌ای» برای اسرائیل وجود ندارد تا با ارائه  کمک‌های بیشتر به غزه مخالفت کند.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نیز اعلام کرد: «آمریکا متعهد به انجام تمام اقدامات ممکن برای ارسال کمک‌های بیشتر به کسانی که در غزه به شدت به آن نیاز دارند، است. ما بیکار نخواهیم نشست. ما تسلیم نمی‌شویم.»

در پی فشارهای جهانی به دولت بایدن برای حمایت از رژیم اسرائیل و استفاده تل آویو از گرسنگی مردم غزه بعنوان اهرم فشار، سرانجام آمریکا برغم حمایت هایش از این رژیم، در نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات آمریکا، هواپیماهای باری ارتش خود را برای انتقال هوایی مواد غذایی و سایر تجهیزات به داخل غزه به عنوان راه حلی برای مخالفت های اسرائیل با ورود کمک‌ها به نوار غزه و رسیدن این کمک ها به نیازمندان ارسال کرده است.

عضای سازمان‌های امدادی بین‌المللی این اقدام آمریکا را ناکارآمد و صرفاً یک اقدام تبلیغاتی می دانند.

آمریکا همچنان فشار قابل توجهی به اسرائیل وارد نمی کند و دولت بایدن تاکنون گزینه هایی مانند تحریم اسرائیل یا شرطی کردن میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل را بررسی نکرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->