وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای
سرخط خبرها

مصر: بازسازی غزه نیاز به ۹۰ میلیارد دلار دارد

  • کد خبر: ۲۱۶۳۵۴
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
مصر: بازسازی غزه نیاز به ۹۰ میلیارد دلار دارد
رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد که بازسازی ویرانی‌های ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۹۰ میلیارد دلار برآورده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالفتاح السیسی امروز شنبه گفت که بازسازی نوار غزه به ۹۰ میلیارد دلار نیاز دارد و در عین حال از تصمیم دولتش برای شناورسازی نرخ ارز دفاع کرد.

السیسی امروز طی نطقی گفت که از نهاد‌های دولتی مصر درخواست برآورد هزینه بازسازی نوار غزه کرده و آنها تاکید کردند که این کار به ۹۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

وی تحولات غزه را چالشی برای مصر و همه منطقه خواند و مدعی شد که گذرگاه رفح در ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و مصر برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه اهتمام دارد.

رئیس جمهور مصر بدون اشاره به اینکه روزانه چند کامیون حامل کمک‌ها وارد نوار غزه می‌شود گفت که به دلیل دشواری‌های موجود برای رساندن زمینی کمک‌ها به نوار غزه اقدام به پرتاب هوایی کمک‌ها کرده‌اند.

دفاع السیسی از شناورسازی نرخ ارز
السیسی در واکنش به کاهش بیشتر ارزش پول این کشور در پی اعلام آزادسازی نرخ ارز گفت که وضعیت اقتصادی کشورش با این تصمیم رو به بهبود خواهد رفت.

وی گفت: ایده آزادسازی نرخ ارز تنها با وجود ذخیره ارزی مصر اجرایی شده است. من قبلاً گفته بودم که ۱۰ ماه در مقابل چنین تصمیمی ایستادم، زیرا در آن زمان ارزیابی ما اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

رئیس جمهور مصر افزود:، اما حالا ما ۳۵ میلیارد از محل پروژه سرمایه گذاری برای توسعه شهر راس الحکمه توسط اماراتی‌ها ارز آوری داریم و وام هشت میلیارد دلاری هم از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع در داخل کشور مصر رو به بهبود است، افزود: من مردم مصر را به خطر نینداختم و دولت من فاسد نیست که بخواهد پول شما را هدر بدهد.

رئیس جمهور مصر ضمن درخواست از مردم کشورش برای همراهی با تصمیمات دولت در شناور سازی نرخ ارز گفت که مسئولیت چنین کاری را بر عهده گرفته است.

بانک مرکزی مصر چهارشنبه هفته پیش از یک نشست فوق العاده اعلام کرد که نرخ بهره را ۶۰۰ واحد افزایش داده است و به دنبال آن ظرف چند ساعت ارزش پوند این کشور ۶۰ درصد کاهش یافت و ارزش هر دلار آمریکا را به ۷۰ پوند رساند.

دولت مصر تصمیم شناورسازی قیمت دلار را طی توافق با صندوق بین المللی پول اجرا کرده تا بتواند با گرفتن وام از این نهاد کشورش را از بدترین بحران اقتصادی چند دهه اخیر نجات دهد. افزون بر اینکه از طریق پیوستن به بریکس در راستای انجام بسیاری از تسویه حساب‌های خارجی با ارز‌های ملی قدم برداشته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->