موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح
سرخط خبرها

اسپوتنیک از آزمایش موشک مافوق صوت توسط انصارالله یمن خبرداد

  • کد خبر: ۲۱۷۳۱۸
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
اسپوتنیک از آزمایش موشک مافوق صوت توسط انصارالله یمن خبرداد
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد انصارالله یمن یک موشک مافوق صوت با قابلیت تخریب بالا آزمایش کرده و در حال آماده شدن برای افزودن این موشک‌ها به زرادخانه نظامی خود است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک منبع نظامی نزدیک به انصارلله یمن در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: نیرو‌های انصارالله این موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به سرعت ۱۰۰۰۰ کیلومتر یا ۶۲۰۰ مایل در ساعت برسد و با سوخت جامد حرکت می‌کند.

این منبع همچنین گفت که یمن قصد دارد تولید آن را برای استفاده در حملات در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن و همچنین علیه اهدافی در اسرائیل آغاز کند.

به گفته این منبع آگاه، همزمان با آزمایش موشک مافوق صوت، نیرو‌های مسلح در شمال یمن پس از آزمایشی که سه ماه به طول انجامید، موشک‌ها و پهپاد‌های خود را ارتقا دادند و کلاهک‌های انفجاری را اصلاح کردند تا قدرت تخریب آن ۲ برابر شود.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله پنج‌شنبه گذشته درباره تلاش‌های این جنبش برای تولید موشک‌های مافوق صوت صحبت کرد و گفت: «دشمنان، دوستان و مردم ما شاهد سطحی از دستاورد‌های استراتژیک خواهند بود که کشور ما را از نظر توانایی‌هایش در زمره معدود کشور‌های دارای این قابلیت در دنیا قرار خواهد داد».

او سپس گفت که نیرو‌های یمن در عملیات‌های اخیر در دریای سرخ و عرب از تسلیحات جدیدی استفاده کرده‌اند که آمریکا و انگلیس را شگفت زده کرد.

رهبر انصارالله افزود ارتش یمن از هفت اکتبر تاکنون به ۶۱ کشتی و یک کشتی نظامی حمله کرده است.

به گزارس اسپوتنیک، انصارالله یمن در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به هر کشتی مرتبط با اسرائیل که از دریای سرخ عبور کند، حمله خواهد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->