خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد در ایام نوروز ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد

  • کد خبر: ۲۱۷۵۹۰
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد در ایام نوروز ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد
هم‌زمان با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و فرارسیدن نوروز، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته و برخی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ کم‌کم از راه می‌رسد و خیل مسافران نوروزی نیز سفر‌های خود را آغاز می‌کنند. مشهد به‌عنوان یکی از مقاصد مهم زیارتی و گردشگری، همه ساله میزبان تعداد زیادی از هم‌میهنان و مسافران خارجی است و خدمات بهداشتی و درمانی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی مسافران مورد توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن اعلام آمادگی کامل پرسنل و کادر درمانی فعال در مراکز درمانی مشهد اعلام کرد: طرح سلامت نوروزی از ٢۴ اسفند ماه آغاز و تا ١٨ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و ستاد نوروزی دانشگاه در محل مرکز مدیریت اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه واقع در شهرک دانش و سلامت مستقر خواهد شد.

دکتر محمود شبستری در ادامه گفت: معاونان و مدیران شبکه، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها‏، مرکز مدیریت بحران (EOC)، اورژانس ١١۵ و مرکز MCMC باید برنامه‌ریزی لازم را درخصوص حضورکارکنان و مدیران به گونه‌ای تنظیم کنند که هيچ‌گونه خللی در فعالیت‌های جاری مراکز فوق‌‌الذکر ایجاد نشود.

وی همچنین افزود: با توجه به ضرورت استفاده بهینه از منابع، در بیمارستان‌ها‏ موضوع مدیریت تخت در دستور کار جدی مدیران قرار گرفته تا ضمن تعیین تکلیف سریع‌تر بیماران، از ازدحام بیماران در اورژانس‌ها جلوگیری شود. تمهیدات لازم برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی از طریق سازمان انتقال خون اندیشیده شده است. تامین و حفظ ظرفیت دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم و ملزومات مصرفی پزشکی مورد نیاز در مراکز درمانی نیز از دیگر کارهای مربوط به تعطیلات نوروز است که در ستاد خدمات سفر دانشگاه به آن رسیدگی ویژه خواهد شد.

فعالیت ۷۶۰ واحد بهداشتی و درمانی در مشهد و خراسان رضوی

پیگیری‌های شهرآرانیوز از ستاد خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌دهد که نهاد برای نوروز پیش‌رو و در سراسر استان و البته با محوریت مشهد، بیش از ۷۶۰ واحد درمانی و بهداشتی را به حالت آماده‌باش در آورده است که بیش از ۸۰ درصد آن در سطح شهر مشهد فعال است.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به فعالیت‌های مراکز درمانی و بهداشتی گفت: در این ایام ١٩ مرکز بهداشتی شبانه‌روزی، ٣۶ بیمارستان، ١۶٩ درمانگاه شبانه‌روزی، ٨۰ داروخانه، ۶۵ مرکز دیالیز شبانه‌روزی با ٨۵۵ تخت دیالیز و ٢۴ تخت ایزوله دیالیز، ٨٧ آزمایشگاه، ۵٢ دندانپزشکی، ١٧۶ داروخانه بیمارستانی و ٨۴ مرکز تصویربرداری در سطح استان فعالیت دارند و آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند؛ همچنین در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی هم فعالیت ٢۶٨ پایگاه اورژانس ١١۵ (١٣۶ شهری و ١٣٢ جاده‌ای)، ٢٨٧ دستگاه آمبولانس، ١۶ دستگاه موتورلانس، ٧ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ فروند بالگرد امدادی را خواهیم داشت.

دکتر محمدیوسف رحمتی خاطرنشان ساخت: ما بیشترین تمرکز و فعالیتمان در این ایام در محدوده حرم مطهر رضوی بوده و در همین خصوص پنج بیمارستان شهید کامیاب، شهید هاشمی‌نژاد، جوادالائمه(ع) طبرسی، امام زمان(عج) و موسی‌بن‌جعفر(ع) در آماده‌باش کامل هستند.

جانشین رئیس ستاد خدمات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی به جز فعالیت ١٢ داروخانه شبانه‌روزی اطراف حرم مطهر رضوی برای ١١ داروخانه روزانه در این محدوده مجوز فعالیت تا ساعت ٢۴ داده شده است تا دسترسی زائران امام رضا(ع) به نزدیک‌ترین داروخانه در محدوده محل اقامتشان راحت‌تر باشد.

اختصاص سهمیه مازاد دارو برای داروخانه‌های مشهد در نوروز ۱۴۰۳

تامین دارو و مایحتاج بهداشتی و درمانی در داروخانه‌های سطح شهر و همچنین داروخانه‌های بیمارستانی از دغدغه‌های مهم مسافران و مجاوران مشهد است. در سالی که گذشت، مخاطرات تامین اقلام دارویی و مواردی مانند شیرخشک و انسولین از جمله مشکلاتی بود که دانشگاه و معاونت غذا و دارو با آن مواجه شد.

دکتر علی روحبخش، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به این مسئله عنوان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر مأموریت ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ سهمیه اضافه دارو برای ۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

وی به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در سطح شهر مشهد ۷۷۲ داروخانه فعال داریم که شامل ۵۷۵ روزانه، ۱۰۲ شبانه‌روزی، ۴۴ نیمه‌وقت و ۵۱ بیمارستانی است، ضمن اینکه داروخانه‌های امام، هلال احمر و ۲۲ بهمن و دیگر داروخانه‌های منتخب دارو‌های خاص هم به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

روحبخش خاطرنشان ساخت: برای سهمیه ویژه دارویی هم با توجه به حجم میلیونی زائران نوروزی بارگاه منور رضوی اقدام لازم صورت پذیرفت و در این خصوص رئیس سازمان و غذا و دارو قول تخصیص سهمیه اضافه دارو برای ۵ استان خراسان رضوی، فارس، مازندران، گیلان و اصفهان را داد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدیریت خوبی در بحث انواع دارو و شیرخشک صورت پذیرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد، بیان کرد: در صورتی که نیازی احساس شود بلافاصله اقدام لازم برای تأمین به‌موقع دارو و شیرخشک موردنیاز صورت می‌پذیرد.

تیم‌های واکنش سریع اورژانس مشهد در حرم مستقر خواهند شد

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت بیش از ۴۰۰ تکنسین اورژانس، از سطح اپراتور تا کارشناس بالینی در مشهد ویژه ایام نوروز گفت.

دکتر علی یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز عنوان کرد: در ایام نوروز و به منظور رفاه حال زائران و مجاوران گرامی، ۷۸ پایگاه اورژانس مشهد در آماده‌باش کامل خواهند بود و ۸۵ آمبولانس نیز در سطح شهر فعالیت خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->