نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

قهرمانی الجزایر با کمک بغداد

  • کد خبر: ۲۱۷۶
  • ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
قهرمانی الجزایر با کمک بغداد
پایان خوش جام ملت‌های آفریقا برای ریاض محرز و رفقا

الجزایر با خلق شگفتی در جام و برتری مقابل سنگال پرستاره، به‌عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا دست یافت. فینال سی‌ودومین دوره جام‌ ملت‌های آفریقا2019 به میزبانی مصر بین سنگال و الجزایر در ورزشگاه کاریو شهر قاهره برگزار شد. سنگال با غلبه بر تونس و الجزایر با عبور از سد نیجریه راهی فینال شده بود. این دیدار پرحرارت و جذاب که از جانب 2 تیم با دستورات تهاجمی دنبال شد، درنهایت با برتری 1بر0 الجزایر شگفتی‌سار خاتمه یافت تا عنوان قهرمانی به هم‌بازی‌های ریاض محرز و بغداد بونجاح برسد و دستان سیدو مانه، ستاره باشگاه لیورپول، از کسب جام ملت‌های آفریقا کوتاه بماند. برای الجزایر بونجاح، بازیکن باشگاه السد، در دقیقه2 گل‌زنی کرد. الجزایر یک‌بار در سال1990 به قهرمانی دست یافته بود و این دومین قهرمانی آن‌ها در قاره سیاه به‌شمار می‌آید. در دیدار رده‌بندی، نیجریه با غلبه بر تونس به‌عنوان سومی دست یافته بود.

 

بهترین‌های آفریقا معرفی شدند
جوایز بهترین‌های جام ملت‌های آفریقا بعد از قهرمانی الجزایر در این رقابت‌ها اهدا شد و جوایز بهترین بازیکن و بهترین دروازه‌بان به الجزایری‌ها تعلق گرفت. جایزه بهترین بازیکن رقابت‌ها به اسماعیل بن‌ناصر، بازیکن الجزایر، تعلق گرفت. بن‌ناصر در این تورنمنت 3 پاس گل برای هم‌بازی‌هایش مهیا کرده بود و ازجمله پاس گل پیروزی‌بخش الجزایر در فینال که توسط بغداد بونجاح به ثمر رسید نیز توسط او ارسال شده بود. سنگربان الجزایر، مبولحی، نیز جایزه دستکش طلایی را دریافت کرد و نامش به‌عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها اعلام شد. او در طول جام ملت‌های2019 فقط 2 گل دریافت کرد. اما کفش طلایی و عنوان آقای‌گلی رقابت‌ها به ایگالو، مهاجم نیجریه‌ای، تعلق گرفت که در 7 بازی نیجریه در این تورنمنت 5 گل برای تیمش به ثمر رساند.

 

348 روز و 5 جام برای ستاره الجزایر
ریاض محرز، ستاره الجزایر، با این قهرمانی فصلی رؤیایی را پشت‌سر گذاشت. وی با بالابردن جام قهرمانی ملت‌های آفریقا، پنجمین جام قهرمانی فصل طولانی خود را به‌دست آورد. این فصل برای محرز 348 روز طول کشید و درمجموع وی 5 جام را به دست آورد. ستاره منچسترسیتی به‌همراه تیم‌های خود جام‌های قهرمانی لیگ برتر انگلیس، جام خیریه، لیگ کاپ، جام حذفی و جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد. وی در 58 بازی به این تعداد جام رسید و این درحالی است که 16 روز دیگر فصل جدید رقابت‌های فوتبالی برای وی آغاز خواهد شد.

 

قهرمانی در مصر، شادی در فرانسه
قهرمانی الجزایر در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا باعث شد تا هواداران این تیم در فرانسه به شادی و پایکوبی بپردازند. این دومین قهرمانی الجزایر در تاریخ این مسابقات بود و آن‌ها موفق شدند طلسم بیست‌ونه‌ساله خود را در خاک مصر بشکنند. با قهرمانی الجزایر، کشور فرانسه که بیشترین جمعیت مهاجران الجزایری را در خود می‌بیند، غرق در شوروشادی بود. هواداران الجزایری در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه از پاریس، لیون، مارسی، بوردو و... به شادی و پایکوبی پرداختند. شادی این هواداران به‌سرعت در رسانه‌های فرانسه و رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت و تصاویر حضور گسترده الجزایری‌ها در فرانسه سوژه رسانه‌ها شد. الجزایر یکی از مستعمرات بزرگ کشور فرانسه بود و در ژوئیه سال۱۹۶۲ الجزایر پس از ۱۳۲ سال، استقلال خود را اعلام کرد و از استعمار فرانسه رها شد. 2500 پلیس در شهرهای مختلف فرانسه برای جلوگیری از اغتشاشات و درگیری‌های احتمالی از ساعت‌ها قبل از شروع بازی، در حالت آماده‌باش به سر می‌بردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->