مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه
سرخط خبرها

یونیسف از دو برابر شدن سوء تغذیه شدید در میان کودکان شمال غزه خبرداد

  • کد خبر: ۲۱۷۶۴۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
یونیسف از دو برابر شدن سوء تغذیه شدید در میان کودکان شمال غزه خبرداد
یونیسف اعلام کرد که طبق نتایج بررسی‌هایش سوءتغذیه شدید در میان کودکان شمال نوار غزه طی یک ماه ۲ برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) که ماه فوریه با شرکای خود بررسی‌هایی را در خصوص وضعیت تغذیه کودکان غزه انجام داده بود، در بیانیه‌ای فاش کرد سوء تغذیه شدید در میان کودکان شمال نوار غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی طی یک ماه ۲ برابر شده است.

یونیسف در بیانیه خود اعلام کرد: ۳۱ درصد یعنی از هر سه کودک زیر ۲ سال در شمال نوار غزه، یک کودک از سوءتغذیه شدید رنج می‌برد و این آمار حاکی از افزایش چشمگیر ۱۵.۶ درصدی در ماه ژانویه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این نهاد وابسته به سازمان ملل در ادامه بیانیه خود آورد، سوء تعذیه در میان کودکان غزه به دلیل پیامد‌های گسترده جنگ و محدودیت‌های مستمر در کمک‌رسانی‌ها، به سرعت در حال گسترش بوده و به سطوح خطرناک و بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش یونیسف، میانگین شیوع سوء‌تغذیه شدید میان کودکان زیر پنج سال در شمال نوار غزه از ۱۳ به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف در این خصوص در بیانیه‌ای اظهار کرد: سرعتی که بحران فاجعه‌بار سوء تغذیه در غزه دارد، تکان‌دهنده است به ویژه اینکه کمک‌هایی که مورد نیاز است، تنها در فاصله چند مایلی است.

راسل در ادامه اعلام کرد: بار‌ها تلاش کردیم کمک‌های بیشتری ارسال کنیم و بار‌ها رسیدگی به چالش‌هایی را که ماه‌ها با آن روبه‌رو هستیم، خواستار شدیم، اما به جای آن شرایط کودکان هر روز بدتر می‌شود، تلاش‌های ما برای انتقال کمک‌های حیاتی به دلیل محدودیت‌های غیرضروری که بهای آن زندگی این کودکان است، با مانع روبه‌رو می‌شوند.

یونیسف گزارش داد بررسی‌هایی که برای اولین بار در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام شد، نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از کودکان زیر ۲ سال از سوءتعذیه شدید و بیش از ۱۰ درصد از آنها از کم‌وزنی شدید رنج می‌برند و حتی در رفح که بیشترین میزان کمک‌ها را دریافت می‌کند، نتایج بررسی‌ها در میان کودکان زیر ۲ سال نشان‌دهده افزایش پنج درصدی کودکان دچار سوءتغذیه شدید در ماه ژانویه تا پایان فوریه است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در ادامه نیز از چهار برابر شدن کمبود وزن شدید از یک به بیش از چهار درصد ظرف یک ماه خبر داد.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های اعمال شده، ساکنان نوار غزه به ویژه ۲ استان غزه و شمال غزه به دلیل کمبود شدید کمک‌های غذایی، آب، دارو و سوخت و کوچ حدود ۲ میلیون تن از ساکنان نوار غزه به این منطقه در آستانه خطر قحطی هستند.

برخی کشور‌های عربی و غربی در راستای مهار این بحران، به همکاری با یکدیگر برای کمک‌رسانی از طریق هلی‌برن به شمال نوار غزه ادامه می‌دهند و، اما این کمک‌ها کافی نبوده و نیاز‌های فوری فلسطینی‌ها را رفع نمی‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->