چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند

  • کد خبر: ۲۱۷۹۲۱
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی، ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد به صورت هوایی و ریلی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت امروز، ۲۸ اسفندماه، در کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با موضوع اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام نوروز که در محل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی، ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد به صورت هوایی و ریلی به مشهد می‌آیند. حوزه جاده‌ای پرحجم‌ترین حوزه تشرف زائر است که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴هزار کیلومتر از راه‌ها نیازمند بهسازی بود، عنوان کرد: برنامه سه ساله‌ای تدوین شده و از شهریور سال گذشته تا روز‌های اخیر ۱۵۶۰ کیلومتر بهسازی شد. ۲۵۰۰ کیلومتر هنوز نیازمند به کار بوده که در سطح استان پراکنده است. نیشابور، سبزوار و خواف بیشترین شکایت را در این زمینه داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی افزود: اعتباری که تاکنون برای بهسازی هزینه شده، بیش از ۳هزار میلیارد تومان بوده است. امسال در حوزه ایمنی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

شهامت بیان کرد: ما ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالت در استان داریم. شبکه راهی ما شبکه پیری بوده و عمر اکثر راه‌های ما بیش از ۱۵، ۲۰ سال است. از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز، ۱۱ نقطه را حذف کردیم، در یک نقطه نیز پیمانکار در حال کار است. ۱۸ نقطه در حال مناقصه بوده که اگر تامین اعتبار شود، انجام می‌شود. مجموع عملکرد امسال ما در نقاط حادثه‌خیز ۲۰ نقطه است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلومتر راه روستایی ۲.۵ میلیارد تومان برای آسفالت و ۱.۵ میلیارد تومان زیرسازی و ابنیه فنی هزینه دارد، تصریح کرد: برای بزرگراه‌ها در زمینه حفاظتی هر کیلومتر ۱.۵ میلیارد و برای بهسازی سنگین هر کیلومتر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است. به یک کارگاه راه‌سازی که یک روز ۸ ساعت فعال باشد، باید حدود ۸ میلیارد تومان پرداخت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->