زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

هشدار هواشناسی برای لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر در خراسان رضوی و ۱۸ استان دیگر

  • کد خبر: ۲۱۸۲۴۵
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
هشدار هواشناسی برای لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر در خراسان رضوی و ۱۸ استان دیگر
به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ۲ تا ۵ فروردین، احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع کولاک برف، یخ‌زدن و لغزندگی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، در ۱۹ استان وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز بعد از ظهر از مقدار ابرناکی و بارندگی در اغلب نقاط کشور کاسته شده است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه دوم فروردین سامانه بارشی در خراسان شمالی، ارتفاعات شرقی البرز و شمال خراسان رضوی فعال است و در دیگر نقاط کشور جوی آرام داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه سوم فروردین در استان‌های جنوب غرب، شمال غرب، غرب و جنوب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین جنوب استان‌های یزد و اصفهان و غرب کرمان، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد داریم.

ضیائیان تصریح کرد: روز شنبه چهارم فروردین در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش خواهیم داشت. وی با بیان اینکه روز یکشنبه پنجم فروردین سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه در جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی جنوب کشور و استان‌های مرزی در شمال غرب و غرب کشور موجب ابناکی و بارش، همراه با وزش باد شدید می‌شود.

هشدار لغزندگی جاده‌ها در چندین استان

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ۲ تا ۵ فروردین بارندگی، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها مه‌گرفتگی، در برخی شهر‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این شرایط جوی روز پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۲ در نیمه شرقی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و روز جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، جنوب اصفهان و جنوب یزد، حاکم است.

ضیائیان افزود: این شرایط جوی روز شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۴ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و روز یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب هرمزگان و غرب کرمان حاکم است.

وی تأکید کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وقوع مه، وزش باد نسبتا شدید، کولاک برف و احتمال یخ‌زدن سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.



ضیائیان افزود: توصیه می‌شود پرهیز از سفر‌های غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در دستور کار باشد.

یخبندان در زنجان و گرمای ۳۰ درجه در بندرعباس

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۷ و ۷ درجه خواهد بود. وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->