حسین امیرکلالی در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: فعالیت قرارگاه عملیاتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان و طرح تشدید نظارت از نیمه اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر از مراکز اقامتی و گردشگری انجام خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشهدمقدس ادامه داد: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتلها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد مقدس در بازه زمانی ۱۵ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه مجموعا ۲۷۵۹ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکلهای گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در بررسیهای انجام شده و ۹۰ شکایت واصله به پایگاههای نظارتی و کانالهای ارتباطی ۰۹۶۲۹ و تلفن ۳۷۰۴۵ - ۰۵۱ مستقر در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهدمقدس در مجموع مبلغ ۱۶۵ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان وجه دریافتی از زائران به حساب آنها برگشت داده شده و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت پذیرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشهد ادامه داد: خوشبختانه با ساماندهی خوبی که در مشهد مقدس و بهخصوص اطراف حرم مطهر رضوی بهعنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است، چهار پایگاه ثابت رسیدگی به شکایتها پیرامون حرم مطهر بهصورت شبانه روزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری خواهند کرد.
امیرکلالی گفت: سامانه پنج رقمی تلفنی ۳۷۰۴۵ ویژه مشهدمقدس در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ بهصورت شبانهروزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزههای مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حملونقل و شکایتهای واصله بوده و بهصورت متمرکز با حضور تمامی دستگاههای خدمترسان در خدمت زائران خواهند بود.
وی یادآور شد: برابر مصوبات قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائران در قالب ساماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و ساماندهی بین دستگاهها بوده و برای اولین بار با تمرکز بازرسیها و ارتباط خوب بین دستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارتها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بودهایم.