به گزارش شهرآرانیوز، البته سن و سال ناوگان اتوبوس رانی نسبت به استانداردها کمی بالاست و در چند سال اخیر مدیریت شهری مشهد با انعقاد قراردادهای مختلف با شرکتهای سازنده اتوبوس، به نوسازی ناوگان اقدام کرده که یکی از آنها قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل باس بود، اما با توجه به اینکه این قرارداد محقق نشد، قرار شد تا شرکت سازنده به جای ۱۰۰ دستگاه میدل باس، ۶۰ تا ۷۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری مشهد تحویل دهد که این موضوع در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ محقق و نخستین اتوبوسهای مربوط به این قرارداد وارد مشهد و به دستور شهردار مشهد در راستای خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه رضوی، به سرعت وارد خطوط شدند وبه خدمت رسانی اقدام کردند.
در همین باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به ورود ناوگان جدید اتوبوسی به شهر مشهد گفت: خوشبختانه در روزهای فروردین ماه سال جدید تعداد ۱۰ دستگاه از این اتوبوسها به مدیریت شهری مشهد تحویل داده شده است و به محض ورود به شهر و براساس دستور شهردار مشهد این ناوگان به چرخه خدمت رسانی افزوده شدند.
محسن شریعتی در ادامه با تشریح برخی از مشخصات فنی این اتوبوسهای دوازده متری گفت: این اتوبوسها دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و به رمپ ویلچر مجهزهستند. اولویت سازمان اتوبوس رانی برای بهره برداری از این خودروها، استفاده آنها با اولویت خطوط حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شهری است.
وی درباره نصب تجهیزات این اتوبوسهای جدید مانند نصب دستگاه من کارت نیز افزود: با توجه به دستور شهردار مبنی بر استفاده از این اتوبوسها در خطوط در راستای خدمت رسانی مناسب به شهروندان و همچنین زمان بر بودن چند روزه نصب دستگاههای مربوط به اتوبوس، نصب این تجهیزات نیز در اسرع وقت انجام خواهد شد. مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد گفت: امیدواریم تمام ناوگان قرارداد مذکور تا پایان سال از سوی شرکت سازنده تحویل مدیریت شهری مشهد شود.