پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد
سرخط خبرها

مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش
به بهانه صدسالگی مارلون براندو مروری بر بازی‌های وی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارلون براندو یکی از مشهورترین بازیگران دنیاست. بازیگر هالیوودی که در ۳ آپریل ۱۹۲۴ متولد شد و نامش همیشه در فهرست بازیگران برتر تمام دوران به‌خاطر کار‌های افسانه‌ای که انجام داده قرار گرفت. بسیاری از بازیگران تاریخ هالیوود موفقیت‌های مارلون براندو را در سینما به‌دست نیاوردند. از کار با تنسی ویلیامز روی صحنه گرفته تا بازی در فیلم‌های فرانسیس فورد کاپولا. براندو برخلاف بسیاری دیگر، دنیای داستان سرایی را به خوبی دیده بود و می‌شناخت.

مارلون براندو دو بار اسکار بهترین بازیگری را به دست آورد. یک بار برای فیلم «در بارانداز» و دیگری برای فیلم «پدرخوانده». شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی تری مالوی به عنوان جوان شورشی و کله شق به دون کورلئونه در جایگاه یک رئیس مافیای آرام و خونسرد تبدیل شود. همفری بوگارت به درستی گفته بود که "من با کت و شلوار وارد سینما شدم و به عنوان یک گنگستر لات جا افتادم و براندو با تی‌شرت و جین به سینما آمد و بجای یک جنتلمن در آن شناخته شد"

در مورد براندو مى‌توان گفت که: بازیگرى مثل هر خصلت و رویدادى، بر اثر گذشت زمان تغییر مى‌یابد، اما “براندو” به قماش بسیار کم شمارى تعلق دارد که از خود این هنر نیز فراتر مى‌وند و بدل به چیزى بزرگتر از بازیگرى مى‌شوند و حتى “متداکتینگ” فقط به وسیله‌اى در دست آنها تبدیل مى‌گردد.

مارلون براندو از این مرز هم عبور کرده و مثل “گرتا گاربو”، “میکى ماوس” و “چارلى چاپلین” از نمادهاى سینما شده است. مى‌توانیم تمام عیب‌هاى براندو را بشمریم و از کناره‌گیرى‌هاى بیمارگونه او از اجتماعى که وى دیگر قادر به هضم و جذب و تحمل آن نبود، با تأسف یاد کنیم. اما ترجیح مى‌دهیم کارهایى کلاسیک مثل “دربارانداز”، “اتوبوسى به نام هوس” و “مردان” را تماشا و اعتراف کنیم “براندو” در آنها کسى بود که امکان نداشت از او چشم برگیریم و پیشنهادى را ارائه مى‌کرد که رد کردن آن غیر ممکن بود.

منبع: سی و یک نما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->