به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری ورگ اظهار داشت: تغییر مسیر وسایل نقلیه ریلی از طریق دستگاهی به نام "سوزن" انجام میشود که پیش از این ریل بندهای به کار رفته در ریل محدوده سوزنها چوبی بود.
وی ادامه داد: ریل بندهای چوبی ریلها برای سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده اند بنابراین هنگام عبور قطار از محل سوزن ها، باید سرعت قطار مسافربری تا ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد علاوه بر این که ایمنی تردد از ریل بندهای چوبی نسبت به بتنی کمتر است.
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: سوزنها در محل ایستگاههای راه آهن و جهت تغییر مسیر قطارها تعبیه میشوند از این رو از سال ۱۴۰۱ طرح تعویض ریل بندهای چوبی سوزنها با ریل بندهای بتنی در محدوده ایستگاههای مسافربری مسیر مشهد-تهران آغاز شد.
نصیری افزود: با تداوم طرح در سال گذشته ریل بند سوزنها در ۱۰ ایستگاه از مجموع ۱۳ ایستگاه مسافری راه آهن در مسیر مشهد-تهران تعویض شد که در نتیجه سرعت قطارها در این محدوده از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و البته ایمنی تردد در ایستگاههای یاد شده به واسطه استفاده از ریل بندهای بتنی نیز بیشتر شد.
منبع: ایرنا