دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ۷ مرداد خواهد بود برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم گزارش عملکرد وزارت خارجه در دولت سیزدهم از زبان کنعانی ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نظامیان اسرائیلی شبانه از غزه عقب نشینی کردند

  • کد خبر: ۲۲۰۶۱۷
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
نظامیان اسرائیلی شبانه از غزه عقب نشینی کردند
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی کامل نظامیان اسرائیلی از جنوب غزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داده‌اند تمام نیرو‌های زمینی ارتش اسرائیل از جنوب غزه خارج شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ با نیرو‌های فلسطینی در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده است.

این رسانه خبر داده تنها تیپ «ناحال» در کریدوری که شمال و جنوب غزه را از هم جدا می‌کند، در این باریکه باقی مانده است.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیرو‌های زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.

نشریه اسرائیل هیوم به نقل از منابع سیاسی نوشت: ماموریت ارتش اسرائیل در خان‌یونس، از بین بردن تیپ‌های حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بود، اما در حال حاضر نمی‌تواند درباره آزادکردن اسرا، «به دستاورد بیشتری برسد».

«ایتای بلومنتال» کارشناس شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: «از این پس، فلسطینی‌های ساکن در جنوب غزه می‌توانند آزادانه تردد کنند و از رفح تا خان یونس، مرکز غزه و هر نقطه از جنوب به خانه‌های خود بازگردند؛ موضوعی که به عنوان اهرم فشار در مذاکرات مبادلاتی مورد استفاده قرار نگرفت».

با این حال، الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داده عقب‌نشینی لشکر ۹۸ از جنوب غزه، در چارچوب تدارک ارتش اسرائیل برای حمله به رفح است.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی هم به یدیعوت آحارونوت گفت: عملیات زمینی در غزه پایان نیافته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بار‌ها بر حمله به رفح، منطقه‌ای که میزبان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، اصرار کرده است.

نتانیاهو مدعی است «برای پیروزی کامل بر حماس» ارتش رژیم صهیونیستی باید به رفح حمله کند و تیپ‌های باقی‌مانده شاخه نظامی حماس را از میان بردارد.  

این در حالی است که به اذعان رسانه‌های غربی، حماس توان نظامی خود را در غزه حفظ کرده است.

در این میان، حتی متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و کشور‌های غربی نیز درباره حمله تمام‌عیار به رفح و تشدید بحران انسانی در این منطقه که با مصر هم‌مرز است، هشدار داده‌اند.  

نشریه پالتیکو پیش‌تر خبر داده بود آمریکا در پشت‌پرده، به حمله محدود رژیم صهیونیستی به رفح با هدف ترور اعضای ارشد حماس چراغ‌سبز نشان داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->