برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ فرمانده مرزبانی انتظامی از پایش اپتیکی و الکترواپتیکی مرز‌های کشور به صورت شبانه‌روزی خبرداد
سرخط خبرها

آیین حکاکی گروهی دعای شرف الشمس در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۰۷۶۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
آیین حکاکی گروهی دعای شرف الشمس در مشهد برگزار شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با مشارکت هنرمندان مشهدی، آیین حکاکی گروهی دعای شرف الشمس در مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد موسوی اظهار کرد: مراسم حکاکی دعای شرف الشمس بر روی نگین انگشتر با حضور بیش از ۱۵ هنرمند عصر روز گذشته ۱۹ فروردین تا غروب آفتاب برگزار شد.

وی ادامه داد: این آیین اتفاقی نجومی است که درراستای آن، دعایی را در روز ۱۹ فروردین و در ساعتی خاصی با آدابی ویژه پشت نگین انگشتر یا سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌تراشند.

موسوی تصریح کرد: در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی، روی نگین عقیق زردرنگ، حرز یا دعای شرف الشمس حکاکی می‌شود، البته حکاکی این دعا اصول و قواعد خاصی دارد که حتما باید رعایت شوند تا نتیجه مطلوب از همراه داشتن این سنگ حاصل شود و برای دارنده آن تاثیرگذار باشد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: حکاکی شرف‌الشمس باید در تاریخ ۱۹ حمل انجام شود که از سالیان دور تاکنون آن را در روز ۱۹ فروردین دانسته‌اند و در تمامی این سال‌ها، حکاکی آن در روز ۱۹ فروردین انجام می‌شود.

موسوی تصریح کرد: عده‌ای از منجمان و صاحب‌نظران در علم نجوم اعلام کرده‌اند به دلیل حرکت تقدیمی زمین صورت فلکی حمل نسبت به نقطه اعتدال بهاری هر سال مقداری جابجا شده و این موضوع باعث تغییر زمان پدیده شرف الشمس شده است.

وی گفت: در عرف و میان بزرگان بازار جواهرات و اساتید حکاکی تاریخ شرف الشمس ۱۹ فروردین در نظر گرفته شده و تمامی نگین‌های شرف الشمس موجود در بازار در تاریخ ۱۹ فروردین حکاکی شد.

موسوی تصریح کرد: مراسم حکاکی دعای شرف الشمس در مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی مشهد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با حضور بیش از ۱۵ هنرمند صنایع‌دستی و تعدادی از شهروندان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->