جهش بی‌سابقه شهرداری مشهد در توسعه زیرساخت‌های ورزشی بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی به ۷۰ هزار خانواده در مشهد تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم بهره‌برداری از مصلای شهدای مدافع حرم بوستان خورشید مشهد کیفیت امروز هوای مشهد «قابل قبول»، اما در مرز ناسالم‌شدن (پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری
سرخط خبرها

متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
  • ۱
متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود
شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

استادی | شهرآرانیوز؛ تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در شهر‌ها به‌ویژه در کلان‌شهر‌ها تبدیل شده است. از یک‌طرف سن ناوگان اتوبوس در بسیاری از شهر‌ها زیاد و همین باعث شده است روزبه‌روز بر تعداد اتوبوس‌های ازرده‌خارج افزوده شود و از طرف دیگر، قیمت زیاد اتوبوس، نبود حمایت دولت برای خرید ناوگان و ظرفیت نه‌چندان خوب تولید اتوبوس در داخل کشور، باعث شده است که شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌سختی بتوانند حمل‌ونقل عمومی را سرپا نگه دارند. شهر‌هایی هم که خط مترو در آنها ساخته شده است، علاوه بر اتوبوس باید با مشکل خرید واگن هم دست‌وپنجه نرم کنند.

شهرداری تهران، اما مدتی است که راه‌های جدیدی برای تأمین و خرید اتوبوس و واگن مترو پیدا کرده است. در حاشیه جلسه روز پنجشنبه شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها، شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این شهر به تشریح این اقدامات پرداخت و قرار شد این تجربه تمام‌وکمال در اختیار دیگر شهر‌ها قرار گیرد؛ تجربه‌ای که شاید بتواند مسیر تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر‌ها را هموار کند.

مترو ملی برای مشهد

شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

الگوی تهران برای اتوبوس ارزان

علیرضا زاکانی در ادامه و با اشاره به مسیر‌های جدیدی که برای تأمین اتوبوس و تاکسی وجود دارد، تأکید کرد: برای تأمین اتوبوس و تاکسی ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد، اما مسیر و ظرفیت جدیدی برای تهران باز شده است که می‌توانیم آن را برای دیگر شهر‌ها هم به اشتراک بگذاریم.

 در این مسیر جدید قیمت اتوبوس از حدود ۳۰۰ هزار یورو به ۲۰۰ هزار یورو کاهش پیدا می‌کند و یک‌ماهه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. می‌شود برای این موضوع یک کار مشترک تعریف کرد که همه کشور بهره بگیرند و لازم نیست خودمان را با برخی قیدوبند‌ها محدود کنیم.

پیش‌گامی شهرداری تهران برای واگن‌های ملی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی از صدونوزدهمین جلسه مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها که در مشهد برگزار شد، با اشاره به لزوم حل معضل ترافیک در شهر‌ها و مطالبه جدی مردم در این زمینه از شهرداری‌ها، گفت: حل این مشکل نیازمند وضع قوانین جدید و نو است که در تهران درحال انجام آن هستیم و موضوع دیگر، نوسازی ناوگان و بهسازی آن است که شهرداری‌ها دراین‌زمینه دچار مشکلات جدی هستند.

محسن هرمزی با بیان اینکه بعد از واگن‌های خط ۲ مشهد، دیگر هیچ واگن مترویی وارد کشور نشده است، ادامه داد: در ماجرای واگن، شهرداری‌ها فعلا به دریافت مجوز بالادستی و همکاری دولت نیاز دارند، اما شهرداری تهران برای ساخت واگن ملی مترو پیش‌قدم شده است. ما در این دوره توانستیم قطار ملی را به ثمر برسانیم و امروز این پروژه همه تست‌ها را طی کرده است و آمادگی داریم با شرکتی که تأسیس شده است، به شهرداری‌ها کمک کنیم و این تجربه و انتقال فناوری را در اختیار شهر‌ها قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
2
در ایران چیزی بنام ملی وجود نداره همش چینیه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->