پیش‌بینی قیمت ارز و دلار (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴)| اصلاح هیجانی ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا (دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی رشد کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گرانی در خانواده کوییک و شاهین دوسوم حقوق کارگران صرف مسکن و اجاره‌بها می‌شود پرمصرف‌ها منتظر قبوض میلیونی باشند آسان‌شدن جداسازی یارانه برای خانوارهای جدید انهدام ۸۳ تن کالای غیرقابل مصرف در انبارهای اموال تملیکی خراسان رضوی چه کالا‌هایی در بندر شهید رجایی سوختند؟ نصب پنل خورشیدی در ۹۰۰ هزار واحد مسکونی استان | خراسان رضوی می‌تواند نیمی از برق تجدیدپذیر کشور را تأمین کند فشار فروش در بورس | خروج سنگین پول حقیقی از بازار (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) استقرار نیروهای پالایش و پخش در بندر شهید رجایی ایران پنجمین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان است توجه ویژه به تأمین مواد اولیه داخلی برای کاهش هزینه‌های تولید در خراسان رضوی نوسانات طلا، بازار را دچار التهاب کرد | مشهد، قطب جدید طراحی طلا در کشور پرواز قیمت طلا در مشهد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال ۸۴ هزار تومان آغازبه‌کار نهمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها از ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ در مشهد قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز (یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تعداد کل شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعلام شد کاهش ۵۰ درصدی قیمت تخم مرغ | قیمت مصوب هفته آینده اعلام می‌شود (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهم ۸ درصدی گمرک شهید رجایی از کل واردات کالا‌های اساسی هشدار شرکت توانیر درباره قطعی برق قیمت طلای آب‌شده پشت مرز سرنوشت‌ساز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) پهلوگیری اولین کشتی در اسکله شهید رجایی بعد از حادثه انفجار در این بندر بررسی وضعیت پرواز‌های مشهد به بندرعباس، یک روز پس از حادثه بندر شهید رجایی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز بخشش جرائم بیمه شخص ثالث از امروز (یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | لوبیاسبز را کیلویی چند بخریم؟ کدام صنایع مورد توجه سهام‌داران بورس هستند؟
سرخط خبرها

ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان واکنش نشان داد + متن نامه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۳۴۴۰
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان واکنش نشان داد + متن نامه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.
گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر با عنوان دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس توضیحاتی ارسال کرد که به شرح زیر است:
در متن منتشر شده، ادعا شده است که ایران خودرو تعمداً تحویل محصول پارس را به بهار امسال موکول کرده تا بتواند با دریافت مجوز، قیمت‌ها را افزایش دهد، این در حالی است که تا روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته که مجوز تولید این محصول از سوی سازمان ملی استاندارد تا بهار سال ۱۴۰۳ تمدید شده، تولید و شبکه گسترده تأمین ایران خودرو برای محصول سورن به عنوان جایگزین پارس برنامه‌ریزی کرده و با تمدید مهلت تولید از سوی سازمان استاندارد، خطوط تولید و شبکه تأمین ایران خودرو که برای تولید برنامه‌ریزی بلندمدت دارند، ناگزیر از بازگشت به شرایط قبل و سفارش‌گذاری برای تأمین قطعات محصول پارس شده است که این امر نیازمند زمان برای تغییر سفارش‌گذاری و تأمین قطعات بوده است.
هرچند بر اساس مصوبه شورای رقابت، اولویت بندی در سامانه یکپارچه، تعهدی برای خودروساز ایجاد نمی‌کند، با توجه به عدم تمدید تولید پارس تا ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مشتری‌مداری و جلب رضایت متقاضیان، به اجرای طرح تبدیل پارس به خودرو‌های دیگر مانند سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا اقدام کرده است و تعدادی از متقاضیان که به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان نهایی بوده‌اند، به تبدیل و خرید محصولات استاندارد و دارای مجوز تولید پرداخته‌اند.
برخلاف ادعای مطرح‌شده در این متن، در اسفند سال ۱۴۰۱ و نه سال گذشته، ۸۰۰ هزار متقاضی محصولات ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درخواست خرید از محصولات این شرکت را داشته‌اند که بخش قابل‌توجهی از تقاضا‌ها نیز برای محصول پارس بوده است.
با وجود اصرار ایران‌خودرو به توقف تولید پارس به دلیل ناتوانی در تطابق با استاندارد‌های ۸۵ گانه، مدیران وقت وزارت صمت بر اولویت‌بندی تمامی تقاضا‌ها تاکید کردند و بر همین اساس صف طویلی برای خودرو پارس نیز تشکیل شد که با توجه به برنامه توقف تولید در پایان سال ۱۴۰۲ بخش زیادی از تقاضا‌ها منوط به مجوز تولید از سوی سازمان ملی استاندارد برای ادامه تولید در سال ۱۴۰۳ شده است.
در این متن عنوان شده عدم صدور مجوز تولید از سوی سازمان استاندارد کافی بود تا ایران خودرو از تحویل خودرو خودداری کند! این در حالی است که برنامه تولید محصول پارس تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، ادامه تولید محصول فاقد استاندارد‌های ۸۵ گانه، نیازمند مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد است و تمامی خودروسازان ملزم به رعایت این امر و دریافت مجوز لازم برای تمامی محصولات خود هستند.
طبق روال گذشته، تمامی خودروسازان بهای تمام شده تولید انواع محصولات خود را به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌کنند تا نسبت به نرخ تورم موجود و هزینه‌های تولید به‌روزآوری شود. پارس نیز به عنوان زیان‌ده‌ترین محصول از این قاعده مستثنا نبوده و بر اساس دستورالعمل‌های شورای رقابت و طبق مجوز‌های دریافتی از سوی مراجع ذی‌ربط نسبت به اصلاح قیمت آن اقدام شده است. همان‌طور که در بخش‌نامه اولیه سامانه یکپارچه نیز تاکید شده، تمامی خودرو‌هایی که در این سامانه اولویت بندی شده‌اند بر اساس قیمت روز کارخانه تحویل مشتریان خواهد شد و به‌روزآوری قیمت پارس نیز خارج از این دستورالعمل نبوده است.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->