به گزارش شهرآرانیوز، دستورالعمل بیمه بیکاری به علت شیوع کرونا توسط معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تدوین و امضا شد.
در این دستورالعمل آمده است: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات موثری که این وزارتخانه به منظور ارائه خدمات شایستهتر به جامعه هدف در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از جمله طراحی سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها و کاریابیهای غیردولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه به عمل آورده است، بر اساس این دستورالعمل ضروری است ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از سامانه فوق الذکر که حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه در سامانه مربوطه ثبت نام و تقاضا نموده یا مینمایند، نسبت به بررسی غیر حضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمینههای مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماههای اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹، نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ماههای مذکور اقدام نمایند، بدیهی است استمرار پرداخت مقرری بیمه بیکاری پس از پایان ۳ ماه مذکور (اسفند- فروردین و اردیبهشت) مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیتههای مربوطه خواهد بود. شعب تامین اجتماعی موظفند در چارچوب قوانین مربوطه و در اسرع وقت، نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای افراد مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات فوق الذکر و متقاضی اعلام نمایند.
منبع:فارس