فیلم کوتاه «روزی روزگاری» با موضوع جنگ ۱۲روزه آماده شد لوگوی فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» رونمایی شد + زمان پخش انتشار مجموعه چهارجلدی «داستان‌های غولی» با موضوع آب برای بچه‌ها پخش فیلم «بر بال فرشتگان» همزمان با زادروز حسن جوهرچی حمید گودرزی با سریال «عملیات مهندسی» به شبکه سه می‌آید بررسی فیلم «زن وبچه» در کمیسیون فرهنگی مجلس فیلم «زن و بچه» سعید روستایی در راس گیشه آمار فروش فیلم های سینمایی در گیشه جهانی | ابرقهرمان‌ها در گیشه تابستانی می تازند نواختن آهنگ «ای ایران» توسط یک فرانسوی در شهر لیل + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۴ هادی حجازی فر با فیلم «ناتور دشت» در راه سینما «احسان علیخانی» برای ادامه تولید جوکر خانوادگی دست به کار شد رقابت انیمیشن «باگ» در جشنواره آمریکایی امیرحسین آرمان و یکتا ناصر با سریال امنیتی «هزارتو» به شبکه خانگی می‌آیند عیادت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از «پرویز خرسند» کتاب «وسعت معنای انتظار» نادر ابراهیمی به چاپ دوم رسید چراغ سبز ساترا به طرح‌های تازه سریال و برنامه‌های نمایشی مستند «مگاداک» در جشنواره ونیز اکران می‌شود
سرخط خبرها

این تهدید می‌تواند فرصت باشد!

  • کد خبر: ۲۲۴۰۷
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
این تهدید می‌تواند فرصت باشد!
حجت الاسلام محمدرضا زائری

یکی از آثار و عوارض طبیعی شیوع ویروس کرونا ایجاد محدودیت گسترده در روابط اجتماعی و تجمعات عمومی بود که به شکل مستقیم و غیر مستقیم تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی همه مردم ایجاد کرد.

در این میان مراکز مذهبی و مجامع دینی نیز مشمول این فاصله گذاری اجتماعی شدند و نوع جدیدی از رابطه مؤمنان و متدینان با منابع تولید محتوای دینی و مراسم آیینی شکل گرفت.
از آنجا که این موقعیت احتمالا در ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد شاید برخی این مرحله انقطاع را تهدیدی برای آیین‌های مذهبی و باور‌های دینی به شمار آورند و نگران آسیب دیدن جدی اعتقاد و ایمان مردم بدانند، اما همین شرایط نیز شاید به نوعی فرصت تقویت و تازه شدن فضای ایمان باشد.
موقعیت فعلی را می‌شود به فرصت تبدیل کرد و همین جدایی و دوری را بهانه‌ای ساخت برای افزایش میل و رغبت عمومی به عناصر و ارزش‌های دینی و مذهبی، زیرا همیشه فاصله باعث شوق می‌شود و از همین رو وقتی مدتی مردم از مسجد و حرم اهل بیت و جلسات قرآن و هیأت‌های عزاداری و موعظه‌های روحانیان دور باشند شاید با این دوری و دلتنگی زمینه بیشتری برای اشتیاق و رغبت افزونتر پیدا کنند و این تهدید به فرصت تبدیل شود.
یکی از مشکلات تبلیغ دینی در کشور ما این است که محتوای مذهبی و عناصر متنوع آن به فراوانی و آسانی در دسترس مخاطب است و زمانی که از در و دیوار شعار‌های دینی می‌ریزد و مخاطب همه جا از کتاب‌های درسی و برنامه‌های تلویزیونی تا تبلیغات محیطی شهری و مجالس عمومی دائم در معرض این پیام‌ها قرار می‌گیرد نسبت به آن‌ها بی رغبت می‌شود و دلزدگی و بی میلی پیدا می‌کند.
چه دلیلی دارد این قدر محتوای مذهبی و پیام‌های دینی زیاد و فراوان تولید شود و به وفور در معرض چشم و گوش مخاطب باشد؟
شاید از همین منظر لازم باشد حضور پررنگ روحانیون در سیما قدری کاهش پیدا کند و مدتی تلویزیون بیشتر از چهره‌های غیر روحانی سخنران (مثل دکتر محسن اسماعیلی و مهندس سید مجتبى حسینی) بهره گیرد تا بعد از این مرحله مخاطب مجددا زمینه برقراری ارتباط با آنان را داشته باشد.
این تهدید می‌تواند برای ما فرصت باشد اگر هوشمندانه و درست عمل کنیم و عالمانه و دقیق تصمیم بگیریم و برای برقراری ارتباط مخاطبان علاقمند و مشتاق با محتوای دینی در مرحله پساکرونا از حالا برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->