طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت

  • کد خبر: ۲۲۵۳۷۲
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه کارگران، امنیت شغلی است، گفت: در قرارداد‌های موقت، انواع‌واقسام سوء‌استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد، امیدوارم با اصلاح ماده ۷ این مسئله حل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا تاجیک با اشاره به اینکه مهم‌ترین مطالبه‌های جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و تأمین اجتماعی است، افزود: در آستانه روز جهانی کارگر می‌توان رئوس مطالبه‌های کارگران را امنیت شغلی، معیشت و تأمین اجتماعی نام برد. سالیان زیادی است که این سه مطالبه کارگر مغفول مانده و درخواستمان رسیدگی به وضعیت کارگران است.

نماینده مجمع کارگران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه کارگران، امنیت شغلی است، گفت: سال‌های زیادی است که این مسئله را پیگیری می‌کنیم، اما به نتیجه نهایی نرسیدیم؛ البته درباره ماده ۷ قانون کار اصلاحاتی در دستورکار است و این موضوع با پیگیری‌های وزیر در دولت نهایی شده و برای تصویب به مجلس رفته است. امیدواریم که در اسرع وقت در دستورکار قرار گیرد، پیگیری شود و نتیجه مناسب حاصل گردد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: در قرارداد‌های موقت، انواع‌واقسام سوء‌استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد که ان‌شاءالله ماده ۷ توسط نمایندگان مجلس موردتوجه قرار گیرد.

تاجیک افزود: در همین راستا نیز درخواست حذف شرکت‌های واسطه‌ای که حق کارگران را ضایع می‌کنند، مطرح است. 

تاجیک افزود:هرساله در جلسات و همایش‌های برگزارشده در روز کارگر این مسئله را مطرح کردیم که نتیجه آن دستور رئیس‌جمهور و تصویب حذف این شرکت‌ها بود؛ ولی با تصویب و دستور دولت در سال جدید، هنوز شرکت‌های منابع انسانی پیمانکاری یا واسطه‌ای به‌صورت کامل حذف نشده‌اند و این شرکت‌ها با پرداخت‌نکردن بیمه و عیدی و سنوات کارگران به مدل‌های مختلف، حق کارگران را پایمال می‌کنند.

نماینده مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران درباره معیشت کارگران گفت: در سال۱۴۰۳ توقع داشتیم که افزایش متناسب با ماده ۴۱ قانون کار انجام پذیرد که این مهم صورت نگرفت. تقویت قدرت خرید کارگران، یک ضرورت است.

وی با اشاره به تأکید بر کنترل تورم گفت: انتظار داریم دولت با کنترل تورم شرایط معیشتی کارگران را بهبود بخشد. ما به‌دنبال افزایش قدرت خرید کارگران هستیم تا کارگران از پسِ هزینه‌های زندگی خود بربیایند؛ البته خبر‌هایی از افزایش حق مسکن نیز شنیده می‌شود که ان‌شاءالله دولت این موضوع را در دستورکار قرار دهد و با افزایش مناسب قسمتی از قدرت خرید ازدست‌رفته را جبران کند.

تاجیک ضمن تبریک هفته کارگر گفت: جهش تولید با همت و مشارکت جامعه کارگری عملی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->